مطالعه کتاب «پرتوی از قرآن» را توصیه می‌کنم

سید مهدی جعفری عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با معرفی کتاب «پرتوی از قرآن» که دربرگیرنده مجموع سخنان و تفاسیر آیت الله سید محمود طالقانی از قرآن و نهج‌البلاغه است، به پویش «کتابخوانی ملی» پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «سید مهدی جعفری»، نویسنده، مترجم و پژوهشگر علوم دینی، عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم گفت: کتاب «پرتوی از قرآن» از سخنان و تفاسیر مهم آیت الله سید محمود طالقانی است.

وی توضیح داد: آیت الله طالقانی در طول عمر خود، مردم را با قرآن و نهج‌البلاغه هدایت می کرد. اما از آغاز فعالیت های ایشان گفته های تفسیری وی ثبت و ضبط نشده است و با آغاز دهه 40 جمع آوری فعالیت های تفسیری در قالب این کتاب شروع شد.

جعفری گفت: در این کتاب پنج جزء قرآن در ۶ جلد تدوین شده است و بر این اساس مجموعه آثار آیت الله طالقانی را به همراه کتاب «پرتوی از قرآن» ویراستاری کرده و با مستندسازی و ویراستاری جدید این مجموعه آثار به چاپ رسید.

وی افزود: مطالب «پرتوی از قرآن» شامل قرآن در صحنه، قرآن در زندان و قرآن در خانواده است. در جلد اول و دوم «پرتوی از قرآن» جزء اول و دوم قرآن آمده است و جلد سوم و چهارم کتاب نیز در برگیرنده سوره آل عمران و قسمتی از سوره نسا است و جلد پنجم و ششم نیز شامل جز سی قرآن می‌شود.

جعفری تصریح کرد: کتاب «پرتوی از قرآن» شیوه خاص تفسیر آیت الله طالقانی در زمینه الفاظ قرآن است.

کد خبر 993896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha