کاهش حدود  ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان/ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد

دادرس از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان و نفوذ سامانه بارشی به استان در ساعات آینده خبر داد و گفت: دمای هوای گیلان ۵ تا ۱۰ درجه‌ سیلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه نفوذ سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان گیلان وجود داشته و اطلاعیه هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی صادر شده است اظهار داشت: طبق الگوهای هواشناسی موجود، دمای هوای گیلان 5 تا 10 درجه‌ سیلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از تقویت فعالیت سامانه بارشی و سرد و وزش باد در استان خبر داد و با بیان اینکه زمان شروع فعالیت این سامانه سه‌شنبه( 27 آبان) پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و گاهی خیلی شدید، رعد و برق و کاهش دما از جمله پدیده‌های جوی ساعات آینده در استان گیلان است.

 

دادرس با بیان اینکه در ساعات آینده و همزمان با نفوذ سامانه بارشی به گیلان پدیده مه آلود بودن هوا و بارش برف در مناطق کوهستانی اتفاق می‌افتد، زمان پایان این وضعیت جوی را صبح پنج‌شنبه (29 آبان) اعلام کرد و افزود: با توجه به مواردی که اعلام شد امیدواریم کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای شرایط مذکور آماده باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی در استان گیلان مورد انتظار است اذعان کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی احتمال خسارت به سازه‌ها، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه هم وجود دارد بنابراین باید موارد احتیاطی لازم اعمال شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه لازم است بخش‌های کشاورزی هم تمهیدات لازم را برای مواجه شدن با شرایط جوی ناپایدار به عمل آورند یادآور شد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از دیگر مواردی است که باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

دادرس کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها را نیز لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل لازم است تمهیدات ایمنی مورد نیاز برای فعالیت در مناطق مرتفع و کوهستانی استان هم فراهم شود.

کد خبر 993911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha