بیش از دو هزار متقاضی مسکن ملی از سوی بنیاد مسکن تعیین تکلیف شدند

آسمانی مقدم گفت: گفت: تاکنون ۲ هزار ۶۷۲ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن تعیین تکلیف شدند.

«علی اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در استان، اظهار کرد: تعهد ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر با بنیاد مسکن و بیش از ۱۰۰ هزار نفر با ادارات راه و شهرسازی است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: این طرح در تمام شهرستان های خراسان جنوبی به جز بیرجند توسط بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۶ هزار و ۱۵۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خراسان جنوبی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۱ نفر واجد شرایط بودند که ۲ هزار و ۹۲۳ نفر تایید اولیه نهایی شده است.

 

 

 

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۹۲۲ نفر نسبت به افتتاح حساب در بانک مسکن اقدام کردند، ادامه داد: شرط اساسی و الزامی برای اتصال افراد به طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدها برای متقاضیان مشخص شده که واریز مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در خصوص آخرین روند احداث مسکن ملی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۲۷ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن واریز وجه داشته‌اند که معادل ۱۰۵ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان است.

 

پایان آبان ماه؛ آخرین مهلت واریزی متقاضیان مسکن ملی

وی عنوان کرد: افرادی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده و پذیرفته شده‌اند اما واریز وجه توسط آن دسته از متقاضیان انجام نشده لذا متقاضیانی که نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تاکنون اقدام ننموده اند از لیست خارج و نیز متقاضیانی که نسبت به افتتاح حساب اقدام نموده اند تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا وجه اولیه را واریز کنند در غیر این صورت از لیست متقاضیان خارج می شوند.

 

 

آسمانی مقدم با اشاره به شناسایی و اختصاص هفت هزار و ۶۴۰  قطعه زمین برای احداث واحدهای مسکونی اقدام ملی، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده به هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می شود.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر افراد که به آنان زمین تخصیص یافته طی مدت سه ماه اقدام به اخذ پروانه و شروع به ساخت نکنند زمین از آنان پس گرفته خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود این خانه‌ها تا ۲ سال دیگر تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

 

 

گفتنی است؛ طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

 

 

در قالب طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

 

 

کد خبر 994077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha