همدلی فهمای استان مرکزی با هموطنان سیستانی

جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر اراک و ائمه جماعت مساجد در حرکتی خودجوش به منظور همدلی و خدمت رسانی به نیازمندان و هموطنان مناطق محروم با حضور در سیستان و بلوچستان از نزدیک در جریان مشکلات این عزیزان قرار گرفتند.

خبرگزاری شبستان: اراک/ همدلی و همراهی با نیازمندان و محرومان از درس هایی است که در تعلیمات دینی ما و کلام بزرگان بوده است و ملت ایران نیز همواره در راستای پیروی از این تعالیم دینی پیشتاز بوده و کمک به نیازمندان و محرومین را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده اند.

 

مساجد نیز به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی و دینی هموارهدر این فعال و پیشتاز بوده اند و از ابتدای انقلاب و حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز این پایگاه های دینی در راستای خدمت رسانی به رزمندگان اسلام تلاش های فراوانی داشته اند.

 

امروز نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های فرهنگی و آموزشی خود به عنوان پایگاه های فرهنگی محله ها پیشتاز در عرصه محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان هستند و این مهم همواره سبب گره گشایی از  کارهای محرومان و فرهنگ سازی در راستای ترویج فرهنگ احسان و همدلی می شود.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همواره در عرصه خدمت رسانی تلاش می کنند و در همه حوادث  و برنامه های از جمله سیل و زلزله و امروز نیز در ایام شیوع کرونا در خط مقدم بوده و به فعالیت و خدمت رسانی پرداختند.

همدلی مسئولان کانون ها و ائمه جماعت شهر اراک با هموطنان سیستانی

 

جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر اراک و ائمه جماعت مساجد در حرکتی خودجوش به منظور همدلی و خدمت رسانی به نیازمندان و هموطنان مناطق محروم با حضور در سیستان و بلوچستان از نزدیک در جریان مشکلات این عزیزان قرار گرفتند.

 

«امیر حسین بهاری منش» ضمن تاکید بر همدلی و همراهی با محرومین و نیازمندان به خبرنگار خبرگزرای شبستان در اراک گفت: مسئولان کانون های فرهنگی مساجد امام سجاد(ع) کوی سجادیه، امام حسین(ع) شهرک ولیعصر(عج)، علی ابن ابیطالب فوتبال، فاطمه الزهرا(س)  و مسجد النبی(ص) به نمایندگی از دیگر مسئولان کانون های مساجد استان مرکزی و ائمه جماعت با حضور در استان سیستان و بلوچستان از نزدیک مسائل و مشکلات این عزیزان هموطن را رصد کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی، مسجد النبی (ص) کوی مسکن، افزود: این فعالیت فرهنگی به منظور بررسی مشکلات مناطق محروم و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و چگونگی کمک رسانی به این عزیزان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه این امر به مدت یک هفته از 19 آبان ماه انجام شد، ادامه داد: این اولین مرحله از فعالیت و حضور همدلانه کانون های فرهنگی هنری استان در مناطق محروم بود و همچنان ادامه دارد.

 

بهاری منش اضافه کرد: افراد اعزامی در این مدت در شهر چابهار، منطقه عورکی و روستای یعقوب زهی حضور یافتند و علاوه بر فعالیت های فرهنگی در کنار کودکان و نوجوان بوده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته و نیازهای این عزیزان را شناسایی کرند.

توزیع اسباب بازی و لوازم التحریر در بین کودکان

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مرحله از حضور مسئولان کانون ها و امامان جماعت مساجد به منظور انجام فعالیت های فرهنگی بوده است، اضافه کرد: از طرف اعضای کانون ها، نمازگزاران و خیرین هدایایی برای این عزیزان به ویژه کودکان و نوجوانان تهیه و در بین آنها توزیع شد.

 

بهاری منش با بیان اینکه علاوه بر کمک های خیرین و نمازگزاران دبیرخانه مساجد نیز در این امر خیر و خدا پسندانه مشارکت  داشته است، گفت: بیش از 200 بسته بهداشتی، معیشتی و فرهنگی به ارزش بیش از 120 میلیون ریال تهیه و در بین این عزیزان توزیع شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی ادامه داد: علاوه بر این پیک های بهداشتی و معیشتی، بسته های اسباب بازی و عروسک نیز برای کودکان تهیه در بین این عزیزان در روستا های محروم توزیع شد.

آب رسانی به مناطق محروم مرحله دوم همدلی کانون های استان

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این روزهایی که تیم فرهنگی متشکل از مسئولان کانون ها و ائمه جماعت در مناطق محروم سیستان و بلوچستان حضور داشتند، گفت: این تیم علاوه بر فعالیت های فرهنگی، به رصد مشکلات و مسائل این مناطق پرداختند.

 

بهاری منش اضافه کرد: کمبود آب یکی از مشکلات مهم این مناطق است که مسئولان کانون های مساجد در مرحله بعدی به فعالیت در این راستا و آب رسانی به مناطق محروم خواهند پرداخت.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید اجمد خمینی اضافه کرد: کمبود آب در این مناطق به ویژه آب آشامیدنی سالم مشکلات فراوانی را برای این عزیزان به بار آورده که همدلی و همراهی مردم و مسئولان می تواند گره گشای مشکل این عزیزان باشد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از خیرین و نیکوکاران که در مرحله اول همدل و همراه با ما بودند گفت: از خیرین و دیگر کانون های مساجد و نمازگزاران تقاضا داریم با مشارکت هر چه بیشتر در این امر خیر و خداپسندانه ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به این هموطنان عزیز یاری کنند.

 

وی ثبت نام از جوانان و نوجوانان برای برگزاری مسابقات فرهنگی، فراهم کردن زمینه برای برگزاری لیگ فوتبال و دیگر برنامه هی فرهنگی از جمله فعالیت های این گروه دانست و گفت: مقرر شد در مرحله بعدی علاوه بر فعالیت در زمینه آب رسانی برنامه های فرهنگی نیز برای جوانان و نوجوانان برگزار شود.

 

کد خبر 994153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha