طرح «برق امید» در خراسان شمالی کلید خورد

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی، از اجرای طرح سراسری «برق امید» خبر داد و هدف از اجرای آن را تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی، حفظ محیط زیست و اصلاح رفتارها در استفاده از منابع طبیعی ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علیرضا صبوری» صبح امروز سه شنبه (27 آبان ماه) در نشست خبری با محوریت تبیین طرح «برق امید» با بیان اینکه در حال حاضر میزان برخورداری مردم استان از نعمت برق 99.9 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق بهره مند شده، افزود: 32 منطقه عشایری هم در حال حاضر با توجه به جمعیت قابل توجهی که داشتند از برق برخوردار شدند.

 

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه تمام تلاش ما ارائه خدمات با کیفیت و کاهش خاموشی ها به ویژه در ایام گرم سال است، اجرای طرح «برق امید» را راهکاری مناسب در راستای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه انرژی ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه در ایام گرم سال مصرف برق رشد فزاینده ای دارد لذا ما سال را به چهارماه گرم (اول خرداد تا پایان شهریور) و هشت ماه غیرگرم (فروردین و اردیبهشت و مهر تا اسفند) تقسیم کردیم، بیان کرد: با اجرای طرح سراسری «برق امید» امید داریم ضمن تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی و حفظ محیط زیست، رفتارها در استفاده از منابع طبیعی اصلاح شود.

 

صبوری در توضیح بیشتر این طرح با اشاره به اینکه این طرح ویژه مشترکان خانگی است، افزود: تعداد مشترکان خانگی در کشور به طور میانگین بین 80 تا 85 درصد است که این رقم در خراسان شمالی 87 درصد را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه در این طرح مشترکان به سه گروه مشترکان خانگی کم مصرف، خوش مصرف و پُرمصرف تقسیم می شوند، افزود: مشترکان کم مصرف از تخفیف 100 درصدی بهای برق بهره مند می شوند.

 

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف به آنانی اطلاق می شود که میزان مصرف ماهیانه آنها در هشت ماه غیرگرم تا ۸۰ کیلووات ساعت و در چهارماه گرم تا 100 کیلووات ساعت باشد، افزود: مشترکان خوش مصرف هم باید مصرف برق آنان ماهیانه در هشت ماه غیرگرم از 81 تا 200 کیلووات ساعت و در چهارماه گرم ماهیانه 81 تا 300 کیلووات ساعت باشد.

 

صبوری میزان مصرف مشترکان عنوان پرمصرف را در ایام غیرپیک ماهانه بیش از 201 کیلووات ساعت و در ایام پیک را ماهانه بیش از 301 کیلووات ساعت ذکر کرد و افزود: در این طرح مشترکان خوش مصرف می توانند با کاهش مختصر و ورود به دسته کم مصرف ها امکان بهره مندی از مزایای این طرح را داشته و مشترکان پر مصرف هم با کاهش میزان مصرف به دسته مشترکان خوش مصرف یا کم مصرف بپیوندند .

 

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح امید داریم به کاهش 10درصدی مصرف برق در زمان اوج مصرف برسیم و این 10 درصد صرفه جویی را به سمت صنایع سوق دهیم، افزود: انتظار داریم با کمک به بخش صنایع بتوانیم به رونق این بخش کمک کنیم.

 

صبوری در خصوص میزان بهره مندی مشترکان از این طرح بیان کرد: در دوره یک سنجش ما که شامل فروردین تا پایان اردیبهشت ماه می شود، 24 درصد مشترکان خانگی شهری و 42 درصد روستایی و در ایام پیک مردادماه تا شهریور ماه، 26 درصد مشترکان شهری و 42 درصد روستایی در گروه مشترکان کم مصرف بوده اند.

 

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی همچنین به خدمات غیرحضوری شرکت برق به ویژه سامانه «برق من» اشاره کرد و گفت: تاکنون به حدود 44 هزار تماس با سامانه 1521 خدمات رسانی غیرحضوری انجام شده است.  

 

 

 

کد خبر 994160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha