برگزاری سومین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی در فضای مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری سومین همایش علمی دستاورد های ورزش دانش آموزی به صورت مجازی در اواخر آبان ماه سال جاری خبرداد.

رشید قربانی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اعلام کرد: باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری برنامه‌ها و مراسمات حضوری، سومین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور 28 و 29 آبان ماه به صورت مجازی و غیرحضوری اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم استمرار و تداوم این همایش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت، گفت: برگزاری مطلوب دو همایش قبلی و استقبال شرکت کنندگان از تداوم آن، موجب شد که با هماهنگی دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از سال گذشته اقدامات اولیه برای برگزاری همایش سوم آغاز شود و هرچند شیوع ویروس کرونا برگزاری آن را چندماه به تعویق انداخت اما نیاز و پیگیری معلمان تربیت بدنی استان و کشور ما را برآن داشت که مقدمات لازم برای برگزاری این همایش به صورت مجازی فراهم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، جهت‌گیری محورها و موضوعات نیز با تاکید بر فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در ایام کرونایی صورت گرفته که آثار بسیار مطلوبی در این زمینه ارسال شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به محورها و بخش‌های مختلف سومین همایش علمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی، گفت: محور اصلی همایش شامل مدیریت ورزشی با تاکید بر آموزش درس تربیت بدنی و طرح‌های مکمل، فیزیولوژی ورزشی در رابطه با زنگ خطر کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان و رفتار حرکتی، تجزیه و تحلیل سواد حرکتی و جایگاه آن در پیشبرد اهداف درس تربیت بدنی تعریف شده است.

 

قربانی بیان کرد: همان طور که اشاره شد باتوجه به اهمیت ورزش از دوران شیوع کرونا، بخش ویژه همایش را به تبادل تجربیات و خلاقیت‌های معلمان تربیت بدنی به شیوه ارائه عملی متناسب با ایام کرونا اختصاص داده‌ایم که در مجموع 307 اثر در بخش‌های مختلف و در قالب مقاله، پوستر و فیلم کوتاه ورزشی در دبیرخانه همایش اعلام وصول شده است.

 

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته و شناخته شده حوزه تربیت بدنی کشور به صورت مجازی در این همایش، اضافه کرد: افتتاحیه همایش صبح روز چهارشنبه 28 آبان ماه خواهد بود که سخنران ویژه این مراسم دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است و در ظهر 29 آبان ماه نیز همایش با سخنرانی ویژه دکتر جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت پایان خواهد یافت.

کد خبر 994176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha