بدون شناخت امام زمان (عج ) زندگی مسلمانان توحیدی نیست

حجت‌الاسلام دیباجی گفت: بدون شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زندگی مسلمانان توحیدی نیست که اگر انسان امامش را نشناسد در دین گمراه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محسن دیباجی» امروز(27آبان) در نشست آنلاین با طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله علیها) کلاردشت گفت: دعاى معروف "اَلّلهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَكَ" يكى از دعاهاى معروفى است كه مؤمنان و منتظران ظهور در عصر غيبت آن ولىّ اعظم خدا (عجل الله تعالى فرجه الشریف) بر آن مواظبت داشته و در آن از خدا معرفت خودش و معرفت پيامبرش و معرفت حجتش را مسئلت مى‌نمايند.

 

مسئول مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله علیها) کلاردشت با تأکید بر قرائت مستمر « اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَك» دعای معرفت حجت خدا در زمان غیبت اولین و مهم‌ترین وظیفه انسان را شناخت امام و  معرفت با امام معصوم(ع) در عصر غیبت دانست و افزود: فراز ابتدایی این دعا "اَلّلهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبيَّكَ اَلّلهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَلّلهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني" شناخت خدا را درگرو  شناخت پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) و شناخت پیامبر را درگرو شناخت امام می‌داند و  بیان می‌دارد که اگر انسان امامش را نشناسد در دین گمراه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بدون شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زندگی مسلمانان توحیدی نیست، بیان کرد: امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: هرکس بدون امام بمیرد مرگ او چون مردن مردم جاهلیت است و هرگز عذر مردم در نشناختن امام پذیرفته نیست. این حدیث نشان از آن دارد که هیچ عذری برای  این امر پذیرفته نیست.

 

حجت‌الاسلام دیباجی  ادامه داد: اگر انسان در شرایطی که امام خود را شناخته از دنیا برود دیگر ظهور حضرت جلو بیفتد یا به تأخیر بیفتد ضرری برای آن فرد ندارد، مثل آن است که در کنار حضرت قائم در خیمه‌ی حضرت زندگی می‌کند.

 

وی گفت: معرفت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  نیز چون برخی دیگر از معرفت‌ها از دو طریق حاصل  می‌شود.  ابتدا از راه پی بردن به‌مراتب و مقامات بلند امامان معصوم شیعه به‌طورکلی و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به‌طور خاص دوم: مطالعه و تأمّل در کتاب‌ها و مقاله‌هایی است که در این زمینه نگاشته شده است.

 

حجت‌الاسلام دیباجی  اظهار کرد: در عصر فعلی که فضا مسموم از ابزار ارتباط‌جمعی فاسد و  مفسد برانگیز چون ماهواره و  اینترنت است و دشمن با تمام توان برنامه‌ریزی همه‌جانبه خود را از طریق این ابزار برای اغفال و فساد ملت ایران به‌ویژه جوانان جزم کرده است تخلق به اخلاق نبوی، علوی  و مهدوی بهترین راهکار مقابله با این تهدیدها است.

 

وی افزود: شناخت نشانه‌های  ظهور نیز یکی از فروع شناخت امام عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف)  است زیرا شناخت دقیق نشانه‌های ظهور سبب می‌شود انسان فریب مدعیان دروغین مهدویت را نخورد و در دام شیادانی که ادعای « مهدی» بودن دارند نیفتد.

 

حجت‌الاسلام دیباجی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار بهترین راهکار مبارزه با توطئه‌ها و خنثی‌سازی آن در عصر و زمانی است که دشمنان با تهاجم فرهنگی و  جنگ نرم اعتقادات، فرهنگ، مذهب، معارف ارزشی و  شعائر اسلامی را نشانه گرفته و هدف خود قرار داده‌اند.

 

 وی در پایان خطاب به طلاب بیان کرد:اگر به یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نباشیم و آن حضرت به ما تو جه نمی‌داشتند هرلحظه با خطر روبرو بودیم همان‌طور که در زمان فتنه عنایت ویژه آن حضرت این مملکت و  ملت را از شر و  خطر بیگانگان حفظ کرد و  نجات داد.

 

کد خبر 994191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha