ترجیح ما بر آموزش حضوری در مدارس  است

حاجی میرزایی گفت:امتحانات نهایی با حضور ۷۰۰ نفر برگزار شد و هیچ مشکلی اعلام نشد، ترجیح ما بر آموزش حضوری است مگر اینکه ستاد ملی کرونا اعلام کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در مراسم برگزاری دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی که در بستر مجازی برگزار شد گفت:نامگذاری اتحادیه انجمن های اسلامی با مفاهیم پربار از اتحادیه، وحدت، اجتماع، اسلام، جوان در کنار عضویت داوطلبانه دانش آموزان دارای ویژگی های ناب است که جهات هایی را برای اتحادیه ایجاد می کند و سطح توقعات ما را بالا می برد که  با یک مجموعه معمولی رو به رو نیستیم.

 

وزیر آموزش و پروش افزود: تغییرات درجامعه سریع و گسترده است و دایما با پدیده های مختلف رو به رو هستیم که کیفیت ایفای نقش ها را تحت تاثیر می گذارد. این تغییرات هم سلامت جسمی، روانی و اجتماعی نسل ما را در معرض خطر قرار می دهد. افراد را از یک موجود فعال به موجود منفعل و تاثیرگذار به فرد تاثیر پذیر تبدیل میکند. باید این نسل در برابر این تغییرات توانمند شوند و مورد مراقبت قرار گیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه انحمن های اسلامی دانش آموزان باید نقش زیادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشند گفت: نسل دانش آموزان بیشتر در معرض خطر هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. باید انجمن های اسلامی  در درجه اول مراقب خود باشند تا آسیب نبینند و سپس از دیگران مراقبت کنند.

 

وی ادامه داد: طبق آماری که گرفته ایم در عرصه ای قرار داریم که نیازمند مراقبت بیشتری هستیم.ویروس کرونا تمام اهداف ما را تحت  تاثیر گذاشته است. ما و جهان تجربه رو به رو با این ویروس را نداشتیم.  هیچ چیز نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد.  

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه از دانش آموزان مراقبت می کند گفت: باید به فرزندانمان یاد بدهیم که از خود مراقبت کنند. ما می توانیم در برخی ازمناطق آموزش حضوری را برگزار کنیم.

 

دانش آموزان ابتدایی به ویژه اول ابتدایی باید به مدرسه بیاید باد به تدریج با آرام شدن فضا آهنگ حضور دانش آموزا را در مدرسه بزنند.

 

وی بیان کرد:اگر دلیلی وجود داشت که دانش آموزان به مدرسه نیایند و از سلامت خود مراقبت کنند نباید مدرسه تعطیل شود. مدرسه حلقه اتصال باخانواده است. کار در این فضا فرصت و تهدید دارد باید از فرصت ها استفاده و برای تهدید ها تدبیر کنیم.

حاجی میرزایی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی کجای این پدیده قرار گرفت است؟ باید در این عرصه به میدان بیایید و نقش خودتان را در کرونا تعریف کنید باید از ظرفیت شبکه شاد برای فعالیت های خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: امتحانات نهایی با حضور 700 نفر برگزار شد و هیچ مشکلی اعلام نشد، کنکور هم برگزار شد و طبق بررسی قبل و بعد از کنکور هم وزارت بهداشت مشکلی را اعلام نکرد. ترجیح ما بر آموزش حضوری است مگر اینکه ستاد ملی کرونا اعلام کند.

 

کد خبر 994219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha