نقش موثر معنویات در عبور از شرایط سخت کرونا

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: خواندن ادعیه و آیات قرآن، توجه و توسل به ائمه اطهار (ع) به آرامش روحی و روانی کمک می کند و انسان را در شرایط سخت به ساحل سعادت و آرامش می رساند. در شرایط سخت کرونا می توانیم از معنویات برای عبور از بحران بهره بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدحسین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های جامعه مبلغین تهران گفت: در طول سال برنامه های فرهنگی مذهبی متنوعی در بیت آیت الله سید مهدی طباطبایی برگزار می شود.

 

مسئول جامعه مبلغین تهران افزود: در مراسم های مذهبی جامعه مبلغین تهران که با حضور مبلغین، اساتید حوزه و آیات عظام برگزار می شود، مباحث فقهی، تفسیری، قرآن، روایات و مباحث روز مطرح می شود.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای سبک زندگی اسلامی دارد، گفت: روزهای پنج شنبه علاوه بر برگزاری مراسم سخنرانی با حضور روحانیون و علمای سطح ملی دعای توسل نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره به اقدامات حمایتی جامعه مبلغین تهران از طلاب گفت: همواره تلاش کرده ایم که از طلاب به صورت مادی و معنوی حمایت کنیم.

 

مسئول جامعه مبلغین تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا و تاثیر آن بر وضعیت معیشتی طلاب تلاش کرده ایم تا حمایت های مادی در این ایام به صورت ویژه تر انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه جامعه مبلغین تهران طی چهار مرحله کمک های مادی به طلاب انجام داده است، گفت: تلاش می کنیم تا با رایزنی هایی که انجام می شود، یک فقره وام برای طلاب واجد شرایط اختصاص دهد.

 

وی با اشاره به نقش معنویت در تقویت روحیه و ایجاد آرامش روحی و روانی، خاطرنشان کرد: خواندن ادعیه و آیات قرآن، توجه و توسل به ائمه اطهار (ع) و پرداختن به معنویات به آرامش روحی و روانی کمک می کند و انسان را در شرایط سخت به ساحل سعادت و آرامش می رساند. بنابراین در شرایط سخت کرونا نیز می توانیم از معنویات برای عبور از بحران و سختی بهره بگیریم.

 

کد خبر 994232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha