بازگشایی مساجد «مهاراشترا» هند پس از ۸ ماه تعطیلی

مکان های عبادی و مساجد در «مهاراشترا» هند پس از هشت ماه تعطیلی درهای خود را به روی عبادت کنندگان و نمازگزاران باز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theprint.in»،مکان های عبادی و مساجد در «مهاراشترا» هند پس از هشت ماه تعطیلی درهای خود را به روی عبادت کنندگان و نمازگزاران باز کردند.

 

اگرچه بازگشایی مساجد و مکان های عبادی به دلیل کاهش شیوع کرونا در این منطقه صورت گرفته است اما توصیه شده است که برای جلوگیری از شدت گیری دوباره کرونا همه دستورالعمل های بهداشتی به شدت رعایت شود.

 

از نمازگزارانی که به مساجد می روند درخواست شده است تا حتما از ماسک استفاده کنند،دست های خود را ضد عفونی کنند،سجاده های شخصی همراه بیاورند،از خانه وضو بگیرند و مدت به مدت محدود در مسجد بمانند.

 

همچنین از نمازگزاران خواسته شده است تا قبل از ورود به مساجد نسبت به ثبت نام و رزرو جا اقدام کنند.

 

«حاج علی درگاه»،عضو هیئت امنای مسجد مرکزی «مهاراشترا» در این باره گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از گردشگران از مساجد این شهر بازدید می کردند و افراد زیادی برای عبادت به مساجد می آمدند و مدت زیادی را در این مکان های عبادی سپری می کردند اما حالا همه بازدیدها لغو شده و نمازگزاران دیگر نمی توانند مدت زیادی را در مساجد بمانند.

 

وی افزود: ما به دستورالعمل های مربوط به رعایت فاصله اجتماعی به طور کامل عمل می کنیم و محیط مساجد را هر دو ساعت یک بار ضد عفونی می کنیم.

کد خبر 994247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha