۱۶۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی به باند دوم تبدیل می شود

داعی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۶۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی به باند دوم تبدیل می شود، گفت: از این مقدار تاکنون ۴۷ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی به باند دوم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «وحید داعی» صبح امروز(27 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: راه و شهرسازی هر چه قدر که بتواند مهندسی هندسی جاده ها را ارتقا دهد و باندهای دوم تعبیه کنیم قطعا" شاهد کاهش تاثیر جاده بر تصادفات خواهیم بود.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار کیلومتر انواع راه در استان داریم، افزود: از این مقدار حدود ۵ هزار و ۶۶۰ کلیومتر راه های اصلی و فرعی استان را تشکیل می دهند و ۶۶۱ کیلومتر از راه های استان تبدیل به بزرگراه خواهند شد.

 

 

 

وی بیان کرد: طی ۲ سال اخیر بررسی کردیم که ۵۰۰ کیلومتر باند دوم نیاز داریم تا به میانگین کشوری برسیم و اکنون ۵۶۰ کیلومتر از راه های استان در زمینه احداث باند دوم در دست اقدام قرار دارند که تاکنون ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

 

 

داعی با اشاره به اینکه در حوزه راه های استان سه راهبرد اساسی را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این راستا تلاش داریم تا همه مراکز شهرستانی خراسان جنوبی را به شبکه بزرگراهی کشور متصل و راه های شریانی استان را با اولویت به باند دوم تبدیل کنیم و برای کمک به مباحث اقتصادی استان نیز در تلاش هستیم تا وضعیت راه های مرزی استان را بهبود بخشیم.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه هدف گذاری ما این است که در سال جاری ۱۶۰ کیلومتر از راه های استان را به باند دوم تبدیل کنیم، افزود: از این مقدار تاکنون ۴۷ کیلومتر به باند دوم تبدیل شده اند و ۹۰ کیلومتر آسفالت شده است و تا پایان سال جاری به اتمام می رسند.

 

 

 

کد خبر 994252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha