روستاهای خراسان شمالی نیازمند ۷ کتابخانه سیار است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت روستاهای این استان کمتر از هزار نفر بوده، نیاز است که در این روستاها کتابخانه سیار فعالیت داشته باشد.

«علی محمد جهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در این استان بیش از 800 روستا و آبادی وجود دارد که در تعداد زیادی از روستاها جمعیتی کمتر از هزار و 500 نفر ساکن هستند و این در حالی است که کتابخانه عمومی در روستاهای بالای هزار و 500 نفر ساخته می شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی افزود: فعالیت کتابخانه ای برای روستاهای با جمعیت کم از نظر امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در روستاهای با جمعیت کم صرفه اقتصادی ندارد که بهترین راهکار ارایه خدمات سیار است.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون وضعیت جاده های روستایی استان نیز مناسب است و کتابخانه سیار می تواند در روز تعدادی از روستاها را پوشش دهد.

 

جهانی گفت: کتابخانه سیار در هر هفته می تواند به یک روستا سفر کند.

 

وی اظهارداشت: در حال حاضر در این استان تنها یک کتابخانه سیار وجود دارد.

 

وی گفت: در استان خراسان شمالی 70 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که خوشبختانه در بسیاری از شاخص ها در کشور جایگاه خوبی تاکنون به دست آورده ایم.

 

جهانی اظهار کرد: باید فرهنگ مطالعه در جامعه ترویج یابد، زیرا اهمیت دادن به کتاب و مطالعه موجب رشد و تعالی فکری افراد جامعه می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بر جذب خیر برای ساخت کتابخانه ها نیز تاکید کرد و افزود: خیران نیز ظرفیت بسیار خوبی هستند که با کمک آنان می توان به رشد و ارتقای جایگاه فرهنگ امید داشت.

 

کد خبر 994284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha