اجرای ۲۱۰ برنامه در کهگیلویه و بویراحمد

برومندزاده ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۱۰ عنوان برنامه در این هفته اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سعید برومندزاده» صبح امروز (۲۷ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در بدو تشکیل انقلاب اسلامی حوادث پرالتهابی به وجود آمد و سفارت آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود توسط دانشجویان مسلمان تسخیر شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود چنین مکان هایی باعث خطر برای انقلاب نوپای اسلامی ایران می شد که با تدبیر امام راحل و در پنجم آذر ماه سال ۵۸ سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نظرات مختلفی در خصوص بسیج مطرح شد، خاطرنشان کرد: برخی از نظرات بیان می کرد به این دلیل که جنگ تمام شده، بسیج نیاز به ادامه کار ندارد اما حضرت امام (ره) در دیداری که با پاسدارن داشتند بیان فرمود: «کشور باید ارتش، سپاه و بسیج ۲۰ میلیونی داشته باشد».

 

برومندزاده با بیان اینکه سه خاستگاه خواستار عدم ادامه فعالیت بسیج بودند، ادامه داد: در درجه نخست آمریکا و استکبار به دلیل اهداف استعماری بیان می کردند نیاز به بسیج نیست، خاستگاه دوم کسانی که در پیروزی انقلاب نقشی نداشتند و در اظهاراتی بسیجیان را سد راه اهداف و منافع خود می دانستند و گروه سوم افراد سیاسی بودند که بسیج را مانع برنامه ها و برخی شعارهای خود می دیدند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چنین شرایطی رهبر انقلاب فرمود: «بسیج باید با همان روحیه، شور و هیجان جنگ و دفاع مقدس باقی بماند و جوانان آمادگی داشته و اثرگذاری در جامعه ایفا کنند».

 

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج و محدودیت هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده، یادآور شد: در شرایط کنونی برنامه ها متفاوت خواهد بود و برنامه های تجمعی محدودیت دارد، اما توسط کمیته های مختلف متناسب با شرایط بیش از ۲۱۰ عنوان برنامه با شعار «بسیج پیشرو، خدمت، امید آفرین» دنبال می شود.

 

برومندزاده گفت: بسیج حول محور خدمت رسانی و محرومیت زدایی برنامه دارد، از طرفی در شرایط کرونا برنامه های تجمعی وجود ندارد و سمت سو بیشتر کمک های مومنانه، اهدای جهیزیه و بسته های ورزشی خواهد بود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به کارکرد بسیج در بخش کشاورزی و نقش مشاوره ای آن اشاره کرد و گفت: بحث خدمات مشاوره ای در کشاورزی، بازدید از مزارع کنترل آفات و بیماری گیاهی، برگزاری میز خدمت، اعزام‌ گروه های جهادی به مناطق عشایری، برگزاری ایستگاه سلامت و بسته های سلامت، تمرکز بر اردوهای جهادی از دیگر برنامه ها است.

 

وی به تشریح سایر خدمات این سازمان پراخت و گفت: در هفته بسیج افتتاح ۲۳۵ منزل مسکونی مددجویان، هشت خط انتقال آب رسانی، ۳۰ مورد کمک به مساجد، ۱۰ مورد کمک به منازل محرومان، افتتاح یادمان های شهدا، گازرسانی به منزل مددجویان، بیش از ۶۰۰ مورد تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی، اهدای  ۸۰۰ مورد بسته کمک های ورزشی و مومنانه را خواهیم داشت.

 

برومند زاده به برنامه بازدید از صنایع توسط مهندسین صنعت اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشکلات صنایع با محوریت بسیج مهندسین جهت کمک و ارائه راهکار به آنها گام برداشته می شود، غبار روبی و تجدید میثاق با شهدا و سرکشی از خانواده شهداء، تجلیل از نخبه های بسیجی با رعایت پروتکل ها را خواهیم داشت.

کد خبر 994285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha