دريافت دارو از طريق سيستم پيامكی در برخی از داروخانه های جهرم

نیکوسیر گفت: يكی از روش هايی كه برخی از داروخانه های جهرم برای كنترل افراد و كاهش تجمع به كار می برند استفاده از سيستم پيامكی است.

«ابوالفضل نيكوسير» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به كنترل ورود افراد به داروخانه های سطح شهرستان جهرم گفت: با توجه به همه گيری بيماری كرونا و مراجعه بي شمار افراد به داروخانه ها محيط داروخانه از كانون های پر خطر انتقال بيماری به افراد است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جهرم  با اشاره به اینکه در راستای اين موضوع و برای كاهش تجمع، ورود افراد به داروخانه ها توسط پرسنل هر داروخانه كنترل می شود، افزود: يكی از روش هايی كه برخی از داروخانه های جهرم برای كنترل افراد و كاهش تجمع  به كار می برند استفاده از سيستم پيامكی است؛ بدين صورت كه پيش از ورود فرد به محيط داروخانه شماره همراه و نسخه پزشک بيمار توسط يكی از پرسنل داروخانه گرفته می شود و فرد مراجعه كننده به خودرو خود بازگشته و بعد از چند دقيقه با دريافت پيامک از آماده شدن نسخه خود آگاه می شود و در نهايت برای دريافت دارو به داروخانه مراجعه می كند.

 

وی با اشاره به اینکه داروخانه های ديگر هم كه دارای سيستم پيامك نيستند، مراجعه كنندگان خود را از درب ورود كنترل و با رعايت نوبت و حفظ فاصله فيزيكی اجازه ورود می دهند، خاطرنشان کرد: حضور مراجعه كنندگان در هر داروخانه براساس مساحت آن مكان است.


نيكوسير با بيان اينكه داروخانه ها تنها اجازه فروش آنتی بيوتيک با دريافت نسخه پزشک را دارند، گفت: فروش هر نوع  آنتی بيوتيک بدون نسخه پزشک غير قانونی است.

 

وی در عین حال با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه  آنتی بيوتيک ها باعث افزايش مقاومت ميكروبي در بدن می شود و در آينده براي فرد ايجاد مشكل می كند، تصریح کرد: تجويز آنتی‌بیوتیک فقط با دستور پزشک مجاز و ايمن است.

کد خبر 994328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha