۳۸۰ هزار تن بذر گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفت

ییس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی از برنامه کشت گندم در سطح ۶ میلیون هکتار از مزارع در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار تن بذر مرغوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « علیمراد سرافرازی» از برنامه کشت گندم در سطح ۶ میلیون هکتار از مزارع در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار تن بذر مرغوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد. سطح زیر کشت گندم برای امسال ۶ میلیون هکتار برنامه ریزی شده است که تاکنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد برنامه محقق شده است.

وی اظهارداشت: برای دست یابی به هدف تعیین شده، ۳۸۰ هزار تن بذر مرغوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید «جو» تصریح کرد: این محصول یکی از نهاده های مورد نیاز صنعت دامپروری است و نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی کشت شده است که نسبت به سال قبل در جو آبی ۲۳ درصد و در جو دیم ۱۶ درصد رشد داشته ایم.

وی گفت: امسال برای کشت کلزا به اندازه ۲۳۳ هزار هکتار، قرارداد منعقد شده و تاکنون سه میلیون و صد هزار چغندرقند بهاره تولید شده است.

سرافرازی خاطرنشان کرد: تولید چغندر پاییزه یکی از سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه سازگاری با اقلیم و بهره برداری بهینه از آب باران است و در این راستا برای ۲۸ هزار هکتار زمین قرارداد منعقد و تاکنون ۲۴ هزار هکتار کشت انجام شده است.

کد خبر 994429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha