پروژه‌های طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی به سرعت در حال انجام است

حردانی با اشاره به طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز گفت: پروژه‌های این طرح در منطقه ۲ اهواز با سرعت در حال اجرا است که با انجام آنها بخشی از آبگرفتگی محلات منطقه حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدسعید حردانی» امروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان) در حاشیه بازدید از روند طرح‌های ضربتی دفع آب‌های سطحی در منطقه که به دستور شهردار اهواز در کل شهر انجام می‌شود اظهار کرد: در بلوار ارتش پروژه دفع آب‌های سطحی را به بهره برداری رساندیم که ساخت یک سپتیک سه در چهار بود و به کانال بلوار مدرس متصل شد.

 

مدیر منطقه 2 شهرداری اهواز افزود: هم اکنون پروژه جمع‌کننده‌ها را در خیابان‌های ۳۲ متری، لاله، لادن و رز محله کیانشهر اجرا می‌کنیم که در خیابان‌های ۳۲ متری بین لاله و لادن با لوله ۶۰۰ متری ثقلی اجرا و به سپتیک بلوار ارتش متصل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مابقی خیابان‌های کیانشهر بعد از رسیدن لوله‌ها اجرا می‌شوند تصریح کرد: حدودا 2 هفته زمان می‌برد تا ۶۰ درصد از کار انجام شود، البته ادامه پروژه زمان زیادی را نمی‌برد که مشکل آبگرفتگی محله کیانشهر در بخش اعظمی از نقاط بحرانی حل می‌شود.

 

حردانی اضافه کرد: همچنین ۳۵۰ متر لوله ۲۵۰ ثقلی جهت اتصال به کانال سلمان برای دفع آب‌های سطحی اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه در کیانپارس از نبش خیابان سروش تا نبش اردیبهشت‌ در ساحلی لوله‌گذاری ثقلی انجام شده خاطر نشان کرد: در خیابان تخت سلیمان کنار پل هشتم از ابتدای رمپ پل تا رودخانه، لوله ثقل ۳۱۵ را اجرا کردیم.

 

مدیر منطقه 2 شهرداری اهواز ابراز کرد: مسیر بعدی هم خیابان تخت سلیمان نبش خیابان پودات است که قرار است آنجا هم سپتیک سه در سه اجرا شود و از جلوی انبارتوشه راه آهن لوله به صورت ثقلی داخل کانال را به سپتیک احداث شده متصل و آن را با لوله ۲۵۰ تحت فشار به رودخانه متصل کنیم.

 

وی بخشی از نقاط بحرانی منطقه دو اهواز را محله‌های کیانشهر، کیانپارس و میدان پلیس دانست و بیان کرد: با انجام این پروژه‌ها تنها بخشی از مشکلات حل می‌شوند اما طبق طرح ضربتی نقاط بحرانی توسط شرکت مشاور شهرداری اهواز شناسایی شدند اما به صورت ضربتی و علاج بخشی است و باید سال‌های آینده کارها تکمیل تا خیابان های فرعی هم اضافه شوند.

 

حردانی با اشاره به اینکه طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی بعد از انتصاب شهردار اهواز انجام شد عنوان کرد: دفع آب‌های سطحی در اهواز و همچنین منطقه 2 افزایش یافته و شهرداری به وظایف خود در این خصوص کاملا عمل کرده و مابقی به عهده آبفا است.

 

کد خبر 994448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha