اثرگذاری مثبت پروژه آزادراه شرق اصفهان در افزایش درآمد کلی استان

عباس مقتدایی با بیان اینکه اجرای پروژه آزادراه شرق اصفهان در افزایش درآمد کلی استان تأثیرگذار است، گفت: یکی از نقاط قوت مهم این پروژه بهره‌گیری از دانش بومی در طراحی و اجرا است.

«عباس مقتدایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اقدامات انجام‌شده در خصوص زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در سطح شهر و استان اصفهان را قابل‌توجه دانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های کلان و بلندمدت مطلوب در حوزه بهبود وضعیت جاده‌ها و تسهیل حمل‌ونقل انجام‌شده است.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تأثیراتی که پروژه آزادراه شرق اصفهان می‌تواند به همراه داشته باشد توضیح داد: هرچقدر بتوانیم در خصوص کاهش آلایندگی شهر ناشی از حمل‌ونقل اقدام کنیم هم به مردم شهر و دیار خودمان کمک کرده‌ایم و هم‌بار بیماری‌ها و نابسامانی‌هایی که می‌تواند در آینده گریبان گیرمان شود کاهش دهیم.

 

مقتدایی با انتقاد از اینکه برخی از فعالیت‌ها باید از سال‌های گذشته صورت می‌گرفته تصریح کرد: به‌هرحال امروز شاهد حرکت قابل‌توجهی برای کاهش بار ترافیک اصفهان هستیم و ضرورت دارد در این راستا گام‌های بیشتری برداشته شود چراکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

وی یکی از نقاط قوت پروژه آزادراه شرق اصفهان را بهره‌گیری از دانش بومی در راستای طراحی و اجرا قلمداد کرد و افزود: تمام این نکات نشان‌دهنده این واقعیت است که اصفهان دارای مدیران توانمند است و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره برد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از معضلات پیش روی جامعه امروز بحث ترافیک و آلاینده‌ها است که این پروژه می‌تواند تا حدود زیادی بار ترافیکی ترددهای شمال به جنوب استان اصفهان و آلودگی‌های زیست‌محیطی را کاهش دهد.

 

مقتدایی تأکید کرد: انجام این پروژه قطعاً در افزایش درآمد کلی استان تأثیرگذار است و می‌تواند بر اقتصاد حمل‌ونقل و کشاورزی و بر کاهش هزینه‌های سرباری کالاها اثرگذار باشد.

 

وی گفت: کوتاه شدن ارتباط شرق اصفهان با مرکز شهر دیگر ویژگی این پروژه است به افزایش درآمد کلی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیرات مثبتی می‌گذارد.

 

مقتدایی اذعان کرد: شرایط ویژه کشور در تقابل با کرونا و تحریم‌ها باعث شده پروژه‌های زیرساختی دچار مشکل شده و عملاً کار مهمی انجام نشود بااین‌حال اجرای این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم کشوری نشان از اقدامات مؤثری است برای تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقلی که به ثمر رسیده است و می‌تواند بخشی از موانع و مشکلات اصفهان را برطرف کند.

 

گفتنی است آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان (پنجشنبه 29 آبان) از ساعت ۸:۳۰ صبح از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 994560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha