حضرت معصومه از راویان مناقب و‌فضایل اهل بیت(س) هستند

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حضرت معصومه (س) از راویان مناقب و‌فضایل اهل بیت (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسمین سیدمصطفی میرلوحی، شامگاه سه شنبه 27 آبان ماه در مراسم هفتگی هیات میثاق با شهدا که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت:  در ایام ورود حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) به ایران قرار داریم.

وی افزود: حضرت معصومه (س) ۱۷ روز پس از ورود به ایران در شهر مقدس مقدس قم رحلت می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی بیان کرد: یکی از راویانی که در مناقب و فضیلت اهل بیت (ع) حدیث بیان کردند حضرت معصومه (س) هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) درباره علت حضور فراوان امامزاده در ایران عنوان کرد: بسیاری از امامزادگان به دنبال امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وارد ایران می شوند.

وی افزود: با ورود حضرت معصومه(س) و جمع کثیر امامزادگان به ایران مأمون احساس خطر کرده و به ماموران خود دستور می دهد که اجازه ندهند آنها به خراسان وارد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر لوحی ابراز کرد: به همین دلیل هنگام ورود حضرت معصومه(س) و امامزادگان به ایران ماموران بنی العباس در اقداماتی جنایتکارانه بسیاری از آنها را شهید کردند. مأمون از اینکه مردم به تبع  امامزادگان به ویژه حضرت معصومه(س) تابع اهل بیت(ع) بشوند ترس داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مردم ایران دوستدار اهل بیت(ع) بودند و از ورود امام رضا(ع) به ایران استقبال خوبی داشتند به همین دلیل مأمون از ورود حضرت معصومه (س) و افزایش محبان اهل بیت(ع) احساس خطر کرده و به دستور او حضرت معصومه(س) را مسموم کرده و به شهادت می رسانند.

کد خبر 994616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha