گروه های جهادی مطالبه گر در عرصه امر به معروف و نهی از منکرتشکیل می شود

حجت الاسلام حقیان با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، گفت: گروه های جهادی مطالبه گر در عرصه های مختلف و تخصصی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،حجت الاسلام و المسلمین « رضا حقیان» امروز(28 آبان) در نشست هم اندیشی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: در آیات و روایات چنان بیان شده که اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از تمامی فرائض و واجبات الهی حتی جهاد در راه خدا بالاتر است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نسبت به سایر فرائض دینی به این دلیل است که اگر این دو فریضه الهی در جامعه احیاء و نهادینه شود سایر واجبات و دستورات الهی نیز اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برخی مفاسد و منکرات در جوامع بشری رخنه کرده است، که نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: درصورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای به خوبی احیا نشود بسیاری از فسادها و منکرات بر جامعه چیره خواهد شد.

 

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بستر اصلاح جامعه و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی است، از این رو همه باید نسبت به احیای این دو فریضه الهی در جامعه کنونی حساس باشیم.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکراستان لرستان با اشاره به رویکرد این ستاد در جذب مشارکت مردم و تشکیل گروه های جهادی و تخصصی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر، بیان کرد: مردم باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند، همچنین مطالبه گری از مهمترین وظیفه مردم در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی بیان کرد: در این راستا گروه های جهادی مطالبه گر در عرصه امر به معروف و نهی از منکرتشکیل می شود.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد گروه های امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در بخش های مختلف تاکنون خوشبختانه تاکنون توفیقاتی در سطح استان ایجاد شده است، که امیدواریم  با بهبود وضعیت کشور از جهت بیماری کرونا، بتوانیم گام های بعدی را در این راستا برداریم.

 

وی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات کل استان لرستان تشکیل شده است، افزود: همچنین شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه های صنفی 33 گانه در استان لرستان تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: همچنین  شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بیمارستان ها و  بانک های استان تشکیل شده است و بعد از معارفه توسط مسئولین ذیربط وارد گام بعدی خواهیم شد.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: در بحث گروه های تخصصی هم به حمد الله تاکنون حداقل 10 گروه تخصصی در استان شکل گرفته است که احکام این گروه ها تقدیم شده است.

 

وی با بیان اینکه محدودیتی در حوزه گروه های امر به معروف ونهی از منکر نداریم، افزود: هدف این است که بهترین افراد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر جذب شوند.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: راه اندازی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر یکی از برنامه های مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان است که به صورت تخصصی در حال شکل گیری است.

 

کد خبر 994636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha