۱۸ مقاله محققان جهرمی در مجلات بین المللی نمایه شد

رحمانیان از موفقیت چشمگیر اعضای هیئت علمی گروه علوم و فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در چاپ مقالات ISI مجلات بین المللی خبر داد.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مقاله  ISI اعضای هیئت علمی گروه علوم و فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در  مجلات بین المللی در سال 2020  چاپ شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: محتوای بیشتر این مقالات در خصوص نانو ذرات و خواص فوق العاده آن  است که در حوزه های تشخیص بیماری ها، درمان و تجهیزات پزشکی از آن بهره های فراوان برده می شود.

 

به گفته وی در مجموعه تحقیقات و مقالات گروه علوم و فن آوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ساختارهای نانو مقیاس برای استفاده در درمان عفونت های دهان و دندان، تشخیص  برخی ویروس ها، استفاده در تامین انرژی تجهیزات پزشکی و طراحی و تولید، درمان و تشخیص بیماری کرونا نیز استفاده شده است.

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: امروزه از نانولیپوزوم هایی که مشابه آن در گروه علوم و فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی جهرم ساخته شده برای واکسیناسیون کرونا توسط شرکت های معتبر بین المللی همچون «فایزر» و «مدرنا» در حال استفاده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان این موفقیت را به اعضای هیئت علمی گروه علوم و فناوری های نوین پزشکی و جامعه علمی این دانشگاه تبریک گفت.

کد خبر 994640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha