سهم کم بانوان در مدیریت شرکت های دانش بنیان

غلامی از سهم کم مدیریت بانوان در شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: باید این آمار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: جامعه دانشگاهی ما جمعیت زیادی از کانون ها را تحت پوشش قرار داده است که 50 درصد دانشجویان ما خانم هستند، 30 درصد اعضای هیئت علمی و 50 درصد از کارمندان ما را بانوان تشکیل می دهند، از لحاظ تعداد و گستردگی بالا است.

 

وی با اشاره به ضرورت اهمیت به دانشجویان دختر گفت: دانشجویان دختر به ویژه در مقطع کارشناسی که اهداف آنها شکل می گیرد، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری خانواده را یک موضوع مهم تلقی کرد و گفت: برنامه آموزشی و هم اندیشی در مورد خانواده وجود دارد اما این رویکردها نیاز به حمایت دارد که باید از سوی دولت صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: حمایت های دولت در بخش خانواده و امور بانوان دارای اهمیت است. در محیط دانشگاهی دانشجویان دختر انگیزه بیشتری برای شرکت در فعالیت ها دارند که باید آنها را توانمند کنیم.

 

وزیر علوم بیان کرد: بانوان در حوزه های مختلف همچون فناوری و استارت آپ ها، تحقیقات فعال هستند که این برنامه ها باید بیشتر گسترش داده شود اما در حوزه شرکت های دانش بنیان مدیران خانم کم داریم که باید آمارها در این رابطه افزایش یابد.

 

کد خبر 994692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha