اجرای پویش نذر بیمه مساجد به نیت  از دست دادگان/حمایت بیمه‌ای ویژه از مساجد در مناطق محروم

ولیئی با اشاره به تفاهم مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیمه معلم، گفت: خیرانی که علاقه‌مند هستند نذر یا خیرات خود را به بیمه مساجد اختصاص دهند می‌توانند هزینه بیمه مساجد را برای روح از دست رفته‌شان نذر کنند.

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره امضای تفاهم نامه همکاری میان بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: این تفاهم نامه همکاری با هدف پوشش های بیمه ای مورد نیاز مساجد میان این دو نهاد به امضا رسید و از طریق این بیمه هیئت امنا، امام جماعت مسجد و نمازگزاران و کسانی که در فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد حضور می یابند و نیز کارگران ساختمانی و تاسیسات مسجد تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: اگر برای این افراد در مسجد اتفاقی بیافتد و یا آتش سوزی در مسجد رخ دهد، تحت پوشش بیمه معلم قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه از یکم آذر ماه به هیئت ‌امنای مساجد ارائه می‌شود، بیان کرد: هیئت امنای مساجد به مدت 15 روز فرصت دارند که  نسبت به عقد این تفام نامه همکاری اقدام کنند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: بر اساس قرار داد با بیمه معلم هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه تا سقف هفت میلیون تومان و هزینه غرامت فوت و نقص عضو نیز در ماه های عادی ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان و برای آتش‌سوزی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان غرامت تعیین شد.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های مشخص شده کف و حداقل هزینه پرداختی بیمه است، گفت: مساجد می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، در صورت حادثه غرامت بیشتری هم دریافت کنند و در مجموع با ۱۹۰ هزار تومان می‌توان یک مسجد را بیمه کنند.

 

ولیئی ادامه داد: به دلیل آنکه مساجد خودگران هستند، منبع اعتبار نیز از طریق خود مساجد تامین می شود، اگر مسجدی در منطقه محروم باشد، 100 درصد حق بیمه توسط امور مساجد پرداخت می شود و در دیگر مساجد نیز بسته به توان مسجد تا 50 درصد بیمه  توسط امور مساجد پرداخت می شود.

 

وی همچنین به اجرای طرح «نذر بیمه‌ای» در مساجد نیز اشاره کرد و گفت: خیرینی که علاقه‌مند هستند، نذر یا خیرات خود را به بیمه مساجد اختصاص دهند می‌توانند هزینه بیمه مساجد را به نیت روح از دست رفته‌شان نذر کنند. برخی از مردم خیر اعلام آمادگی کرده اند که هزینه بیمه 190 هزار تومانی را برای کمک به بیمه مساجد  را پرداخت کنند به عنوان مثال خیری در شهر بندرعباس هزینه بیمه یک هزار مسجد را تقبل کرده است.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند کمک های خود را به شماره حساب بانک ملت به شماره ۴۹۰۰۳۹۰۰۵۴ به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد با شناسه واریز کمک به بیمه مساجد با شماره ۱۰۵۴۶ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۱۴۰۲۵۴۲ به نذر بیمه مساجد واریز کنند.

 

کد خبر 994720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha