تکمیل پروژه مقام تل زینبیه تا محرم سال آینده

مقام تل زینبیه به عنوان بخشی از پروژه حصن حضرت زینب(ع) در کربلای معلی به شمار می آید و انتظار می رود که این مقام تا محرم الحرام سال آینده آماده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: کار پروژه صحن حضرت زینب(ع) ادامه دارد. به طوری که نیروهای این بخش برای تکمیل اسکلت بتونی مخصوص مقام تل زینبیه تلاش می کنند تا قبل از دهم ماه محرم الحرم سال آینده (1443 هجری) آماده شود.

 

«حسین رضا مهدی» رئیس این بخش گفت: ما در پروژه صحن حضرت زینب(ع)  تلاش مضاعفی انجام می دهیم تا اسکلت بتونی این پروژه به طور کامل تکمیل شود.

 

مهدی افزود: تمرکز زیادی بر کارهای بتونی مخصوص مقام تل زینبیه وجود دارد تا بخش اعظم  این پروژه قبل از عاشورای سال آینده کامل شود.

 

وی ادامه داد: پروژه صحن حضرت زینب(ع) از پروژه های مهم و بزرگ است که ازدحام های ناشی از مراسم های میلیونی را کاهش خواهد داد.

 

رئیس این بخش گفت: صحن حضرت زینب(ع) شامل موزه، میهمانسرا، کتابخانه، مناطق عبادی، بازار زینبیه و مقام تل زینبیه است.

 

گفتنی است، آستان مقدس امام حسین(ع) پروژه صحن حضرت زینب(ع) را در مساحت 150 هزار متر مربع اجرا می کند. این پروژه در جنوب غربی صحن حسینی شریف در مرکز شهر قدیمی قرار دارد. پروژه مقام تل زینبیه شامل فضاهای خدماتی گسترده برای مردان و زنان است.

 

کد خبر 994779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha