راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی با هدف مبارزه و ریشه کنی کرونا

میرعباسی گفت: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مبارزه با همه گیری بیماری کرونا و ریشه کنی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «جواد میرعباسی» امروز (28 آبان) در آیین افتتاح قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی در مسجد ولایت اراک، که با حضور استاندار مرکزی، فرمانده سپاه روح الله و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، گفت: در این ایام که با شیوع موج جدید بیماری کرونا مواجه هستیم این قرارگاه با هدف مبارزه با همه گیری این بیماری و ریشه کنی آن راه اندازی شده است.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: این مهم از طریق توسعه و تقویت اقدامات پیشگیرانه با ره گیری، پیگیری و مراقبت از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا قبل و بعد از بستری در بیمارستان انجام می شود.

 

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری در ورود بسیجیان برای همدلی با مردم و کادر پزشکی و مسئولان به منظور رهایی کشور از این عارضه ی فراگیر از مهمترین اهداف تشکیل این قرار گاه است، ادامه داد: کمک به دولت در مبارزه قاطع و علمی تا خاموش سازی کووید ۱۹ در کشور، بازگرداندن امنیت روحی، روانی، جسمی و اجتماعی به آحاد جامعه، جلوگیری از لطمات زیان بار انسانی، اجتماعی، اقتصادی و کند شدن پیشرفت های علمی، آموزشی، اقتصادی و سایر حوزه ها، ایجاد فضای امن برای آحاد جامعه در پرداختن به کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی در محیط های امن اجتماعی و حمایت از خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه است.

 

پایگاه های مقاومت بسیج با تمام توان پای کار آمدند

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش بسیجیان و نیروهای جهادی اشاره کرد و گفت: پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان رکن اصلی این طرح نقش موثری در موفقیت این طرح و ریشه کنی ویروس کرونا بر عهده دارند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی، در ادامه استفاده از تمامی ظرفیت ها  را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان بسیج باید در راستای پای کار آوردن تمامی افراد موثر اقدامات لازم را انجام دهند.

 

میرعباسی با اشاره به اینکه آموزش افراد علاقمند و داوطلب، برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها با رعایت دقیق پروتکل ها، آگاه سازی افراد محله برای دوری از هرگونه رفتار خارج از پروتکل ها، گندزدایی و ضد عفونی اماکن عمومی و پرتردد از جمله وظایف پایگاه های بسیج در محلات است، بیان کرد: تهیه و توزیع ماسک و تحویل به درب خانه های نیازمند و شناسایی افراد و خانواده های مشکوک از دیگر وظایف مهم پایگاه های بسیج در این طرح است.

 

مسجد ولایت پیشتاز در فعالیت های قرارگاه شهید سلیمانی

وی با اشاره به اینکه جامعه مخاطب این طرح در شش گروه اصلی و دو گروه فرعی تقسیم بندی می شود، گفت: اقدامات لازم برای آنها در سه سطح بهورزی پایگاه، کارشناسی پرستاری و پزشک انجام می شود.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: امید است با این فعالیت ها بتوانیم گامی موثر در راستای ریشه کنی این بیماری منحوس برداریم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در اولین روز از تشکیل قرارگاه بسیجیان مسجد ولایت شهرک الغدیر اراک میزبان این طرح شدند، ادامه داد: این بسیجیان با پیشتازی که داشتند این طرح را عملیاتی کردند.

 

میر عباسی اضافه کرد: بیش از یکصد نفر توسط بسیجیان این مسجد در یک روز غربالگری شدند که طی این مرحله بیش از ۱۵ فرد مشکوک شناسایی شدند و این روال تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

کد خبر 994802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha