کمک‌های مردمی در خراسان جنوبی ۸۱ درصد افزایش یافت

رفیعی گفت: در هفت ماهه سال جاری کمک‌های مردمی استان به نیازمندان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸۱ درصد رشد داشته که منجر به تحقق ۱۵۳ درصدی برنامه ها شده است.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهارکرد: مجموع کمک‌های مردمی در هفت ماهه سال جاری در خراسان جنوبی ۷۰ میلیارد و هفت میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۱ درصد افزایش داشته که منجر به تحقق ۱۵۳ درصدی برنامه شده است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: مجموع درآمدهای کمیته امداد در مدت مشابه پارسال ۳۸ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان بوده است.

 

کمک ۲۷ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی به نیازمندان

رفیعی با بیان اینکه امسال ۳۹ درصد کمک‌های جمع‌آوری شده با ۲۷ میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری بوده است، گفت: صدقات جمع آوری شده نیز در مدت ذکر شده ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان بوده است که ۴ درصد از کل کمک‌های مردمی را شامل می شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: مجموع کمک به نیازمندان و محرومان در قالب طرح اکرام ایتام و طرح محسنین نیز ۱۷ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد افزایش داشته  است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت هزار و ۶۴۷ فرزند یتیم و محسنین در استان از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند، گفت: تعداد حامیان ایتام و محسنین استان به ۳۰ هزار و ۱۶۴ نفر رسیده و سرانه فرزندان ایتام و محسنین خراسان‌ جنوبی ۳۳۵ هزار تومان و سرانه هر حامی ایتام و محسنین در استان به طور متوسط ۸۵ هزار تومان است.

 

 

چهار میلیارد و ۴۹ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است

رفیعی با اشاره به اینکه مجموع زکات جمع آوری شده در  هفت ماهه امسال چهار میلیارد و ۴۹ میلیون تومان بوده است، عنوان کرد: این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۸ درصد رشد داشته است.  

 

وی بیان کرد: کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز ۱۷ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان در این مدت بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۶۱ درصد رشد داشته است.  

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از فعالیت ۷۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: در این مدت مراکز نیکوکاری  ۲۷ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان کمک از خیران جمع آوری کردند که نسبت به سال قبل کمک‌های جمع‌آوری شده ۱۰۵ درصد رشد داشته است. 

 

رفیعی بیان کرد: از این میزان بیش از ۶ میلیارد تومان نقدی، ۱۹ میلیارد و ۱۹۹میلیون تومان غیر نقدی و ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان خدمات بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون در خراسان‌ جنوبی هفت مرکز نیکوکاری تخصصی راه‌اندازی شده است، افزود: راه اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی (سرپناه) در دست اقدام است.

 

 

 

کد خبر 994873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha