اختضاص ۳۵ میلیارد وام کم بهره  به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در اهواز

ایزدی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه امضا شده با صندوق کارآفرینی ۳۵ میلیارد تومان وام چهار درصد به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس اهواز تعلق می گیرد گفت: این وام ویژه اتوبوس‌های عمومی است.

«محمدرضا ایزدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید زیرنظر سازمان برنامه و بودجه وام هایی با بهره چهاردرصد را به شهرداری ها در کشور می دهد که با پیگیری های انجام شده، از این صندوق به 150 اتوبوس در اهواز وام تعلق می گیرد.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه به ازای هر یک اتوبوس 224 میلیون تومان وام جهت تعمیر و بازسازی تعلق می گیرد افزود: ما در سازمان اتوبسرانی با اتوبوس خصوص و عمومی مواجه هستیم که این وام ویژه اتوبوس های بخش عمومی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه این وام مشروط به تایید و ضمانت سازمان اتوبوسرانی و یا شهرداری می تواند به بخش خصوص تعلق گیرد اضافه کرد: ما در کلانشهر اهواز 170 اتوبوس داریم که 60 عدد از آنها متعلق به بخش خصوص است.

 

ایزدی ادامه داد: براساس برآورد به عمل آمده هزینه خریداری هر اتوبوس نزدیک به چهار میلیارد تومان است و هزینه تعمیر و یا بازسازی هر اتوبوس بین 600 تا 700 میلیون تومان و بعضاً تا یک میلیارد تومان خواهد رسید و موضوع مهمی که باید اینجا مطرح شود این است که هزینه تعمیر هر اتوبوس چگونه تعیین می شود.

 

وی با بیان اینکه تعیین هزینه تعمیر یا بازسازی هر اتوبوس نیازمند کارشناسی دقیق است عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده 35 میلیارد وام چهار درصد از سوی صندوق کارآفرینی به 150 اتوبوس تعلق می گیرد و مابقی هزینه تعمیر این اتوبوس ها در بخش عمومی برعهده شهرداری و در بخش خصوص برعهده مالک خودرو است.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز در پایان یاد آور شد: این تفاهم نامه باید به تصویب شورای اسلامی کلانشهر اهواز برسد و اگر شورای شهر این تفاهم نامه را مصوب کرد می توان وارد فاز امضای قرارداد شود که تاکنون لایحه ای بدین موضوع به شورای شهر نرسیده است.

 

کد خبر 994892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha