بیش از هزار نفر در خراسان جنوبی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مردادماه تاکنون یک هزار و۱۴۰ نفر در خراسان جنوبی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۵۷۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامرضا اشرفی» صبح پنجشنبه(29 آبان) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصادی خراسان جنوبی دچار تعدیل نیرو شد.

 

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا 6هزار و 230نفر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه ملی بیمه بیکاری ثبت نام کردند، افزود: افرادی که طبق قانون بیمه بیکاری مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی بودند، توانستند از مزایای مصوب در ستاد ملی کرونا جهت ماه های اسفند، فرودین و اردیبهشت ماه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بهره مند شوند.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: از خرداد ماه به بعد ادامه دریافت مقرری بیمه بیکاری با رعایت قانون بیمه بیکاری و تفاهم نامه مشترک برای افرادی که بیکاری آن ها تداوم داشته است با ثبت نام در سامانه جامع روابط کار بررسی شد و از ابتدای مردادماه سال جاری تا کنون 1هزار و 140 نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته های دو نفره اداره کار و شعب تأمین اجتماعی رسیدگی شده است.

 

 

اشرفی ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته برای575نفر از ابتدای مردادماه تاکنون بیمه بیکاری برقرار کرده ایم و در مجموع در خراسان جنوبی 1هزار و 141 نفر هر ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ملاک برقراری بیمه بیکاری توجه به قانون بیمه بیکاری و تفاهم نامه مشترک است، گفت: بررسی همه درخواست های متقاضیان صرفاً از طریق سامانه جامع روابط کار و غیر حضوری و هرگونه اعتراض متقاضیان نیز از طریق سامانه صورت می گیرد و نیازی به حضور در ادارات نیست.

کد خبر 994908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha