تحلیل اخلاقی بشر با تئوری تنازع بقاء، منافات دارد

آیت الله دژکام گفت: برای تلاش ادامه حیات، تئوری حاکم برای جهان این بود عرصه تنازع بقاء است اما تحلیل اخلاقی بشر با این موضوع منافات دارد و توجه بشر این بود هر کس رحم می کند، خدا کمکش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 29 آبان) در رزمایش بزرگ «مهرورزی» فارس که در مجتمع «شهید آیت الله ربانی (ره)» شیراز برگزار شد، گفت: این حوادث که در جهان برای عموم بشر پیش می آید، یکی از آثار آن اینست که بر موضوعات تفکر و مسائل مبتنی بر فلسفه اثر می گذارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه زمینه بازاندیشی در برخی از مفاهیم ایجاد شده است، تاکید کرد: برای تلاش ادامه حیات، تئوری حاکم برای جهان این بود عرصه تنازع بقاء است و می گفتند آنان که قوی تر هستند می مانند و تحلیل اخلاقی بشر با این موضوع منافات دارد و توجه بشر این بود هر کس رحم می کند، خدا کمکش می کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه با پذیرش این تئوری های زیستی، ریشه اخلاق در حال خراب شدن است، اظهار کرد: ما بنا نداریم که رسیدگی به محرومین را فراموش کنیم و امیدواریم تجربه مبارزه با این بیماری جهان گیر به مردم نشان دهد آنکه رحم می کند می ماند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه امیدوارم عرصه پیروزی نظام اسلامی باز شود، تاکید کرد: هرچه دشمن به سوی کینه ورزی پیش رفتند اما شما عزیزان که رحم می کنید، مورد رحمت الهی قرار بگیرید.

کد خبر 994936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha