فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین در محدودیت های کرونایی ادامه دارد

حبیبی گفت: فعالیت واحد‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی در استان قزوین محدود نشده و افرادی که برای حضور در این واحدها نیاز به تردد دارند، بر اساس تشخیص فرمانداران، امکان تردد برای آنها میسر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا که امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان) در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح جامع و کامل محدودیت های کرونایی از روز شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرایی می شود.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: آثار این محدودیت ها را بعد از ۲ هفته شاهد خواهیم بود و در این حوزه اگر مشارکت مردم نباشد، موفق نخواهیم شد و این طرح باید با حساسیت لازم از سوی مردم وجود داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: کیت های تست سریع به منظور تشخیص بیماری کرونا هم هفته آینده وارد استان قزوین می شود که این اقدام موجب تسریع در بیماریابی شده و این کار در درمان و بهبود بیماران اثرگذار است.

 

حبیبی اعلام کرد: در خصوص خرید واکسن تائید شده کرونا هم  این کار در دستور کار وزارت بهداشت است و البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی این واکسن وارد می شود.

 

وی توضیح داد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی ابعاد مختلفی دارد که این محدودیت ها شامل فعالیت کسبه و اصناف بر اساس رنگ بندی شهرستان ها می شود که استان قزوین دارای ۶ شهرستان است که به جز آوج که وضعیت زرد دارد همه شهرستان های استان در وضعیت قرمز هستند. 

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: یکی از محدودیت ها در این طرح در خصوص حضور کارکنان ادارات است که کارکنان دستگاه های ضروری نظیر دستگاه های انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی، هلال احمر، فرمانداری ها، علوم پزشکی غیره با توجه به نوع فعالیت شان از این محدودیت مستثنی هستند.

 

وی تأکید کرد: بر اساس این طرح در شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند یک سوم کارکنان، در شهرستان ها با وضعیت نارنجی ۵۰ درصد، و شهرستان های با وضعیت زرد دو سوم در محل کار حضور می یابند.

 

حبیبی با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی و کشاورزی در استان یادآور شد: فعالیت واحد‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی در استان قزوین محدود نشده و افرادی که برای حضور در این واحدها نیاز به تردد دارند بر اساس تشخیص فرمانداران، امکان تردد برای آنها میسر است.

 

کد خبر 994939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha