حمایت از گروههای جهادی خلاق و طرح و ایده های مبتکرانه در مرکز شتابدهنده جهت

مفرد از شکل گیری مرکز شتابدهنده جهت و حمایت از گروههای جهادی خلاق و ایده ها و طرح های مبتکرانه جهادی در این مرکز خبر داد.

صادق مفرد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد شتابدهنده جهت گفت: در چند سال اخیر گروههای جهادی به جهت مخاطب و کیفیت رشد چشمگیری نشان داده و همواره تجربیات موفق در رشد و توانمند سازی و تشکیل کار گروههای تخصصی داشته اند.


مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی افزود: گروههای جهادی با تقویت توان  عمومی و تخصصی توانسته اند به شکل موفق سه دوره جشنواره ملی جهادگران را برگزار کنند.

مفرد اظهار کرد: در  ادامه این تجربه موفق مرکز شتاب دهنده حرکت های جهادی امروز رونمایی شد. در این مرکز بنا داریم بخشی از طرح ها و ایده ها و گروههایی که خلاقانه دست به حل مشکلات کشور در سطح کلان و منطقه کردند وارد فرایند شتابدهی کنیم.

وی در مورد نگاه مردم به گروههای جهادی تصریح کرد: مردم به شکل مقطعی گروههای جهادی را به شکل گروههای امدادی می شناسند و همواره انها را به عنوان گروههای عمل کننده در بحران در ذهن دارند. گروههای جهادی همواره با امید آفرینی در میان مردم خدمت رسانی خود را در دوره های مختلف به مردم نشان دادند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی ادامه داد: نیازمندیم تا بخشی از گروههای جهادی وارد عرصه کنش گری مستمر در رفع مشکلات مردم شده و از جنس کارها و اقدامات خیره به سمت رسیدن به سبک و کار اجتماعی که راه حلی را ارایه می دهند حرکت کنند که البته هزینه این اقدام نیز توسط خود گروههای جهادی تامین و اقدامات آنها نیز ماندگار و تداوم داشته باشد.

وی گفت : در این شتابدهنده گروهها و ایده های خلاقانه مورد حمایت قرار گرفته و بخش مالی و مشاوره آموزشی و اتصال تیم های تخصصی به یکدیگر انجام می شود.

مفرد ادامه داد: بخشی از این شتابدهنده نیز مربوط به نهادهای متولی است که باید بگوییم ارتباط  گروههای جهادی با نهادهای مختلف وسیع نبوده است و فقط تعدای از نهادها به شکل حلقه میانی با این گروهها ارتباط دارند.

وی خاطر نشان کرد: از میان این نهادها می توان به بنیاد مستضعفان که با الگوی پیشرفت حرکت می کند ، کمیته امداد امام خمینی ره ، ستاد اجرایی فرمان امام ره ، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سایر نهادهای متولی محرومیت زدایی اشاره کرد که در این شتابدهنده مسایل و مشکلات آنها شناسایی و ظرفیت های جهادی به آنها متصل می شود.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی اظهار کرد: در  همین زمینه توافقی میان بسیج دانشجویی ، بسیج سازندگی و نهادها شکل گرفته است. بسیج دانشجویی بعنوان مرکزی برای ارتباط با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان و بسیج سازندگی گستره مخاطبان جهادی و رشد و توانمند سازی گروههای جهادی را برعهده دارد.

وی گفت: با شکل گیری مرکز شتابدهنده جهت  نسل جدیدی از اتفاقات جهادی در ۳۲ سالگرد بسیج دانشجویی و طلاب رقم می خورد.


 

کد خبر 994943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha