رسالت پیامبر در سایه عبودیت اهمیت بندگی الهی را نشان می‌دهد

استاد حوزه علمیه گفت: بندگی خداوند به میزانی اهمیت دارد که رسالت پیامبر هم در سایه عبودیت حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید جلال مجد هاشمی» شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از مسائل مهمی که در قرآن به آن تاکید شده مساله توجه به خداوند است.

وی افزود: خداوند در مرحله اول خود ا به بشر معرفی می‌کند، اصل و اساس تکامل انسان در حالت عبودیت او است. حالت عبودیت ساده به دست نمی‌آید با تلاش و کوشش در انجام اعمال صالح دست‌یافتنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه خداوند به بندگان خود اختیار داده که بندگی خدا یا شیطان را انتخاب کنند، عنوان کرد: ما باید عوامل بندگی خدا را شناخته و به  اوامر الهی و نواهی آن عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبد خدا بودن مقام بسیار بالایی است که در تشهد نماز هم به آن اشاره می‌شود، ابراز کرد: بندگی خداوند به میزانی اهمیت دارد که رسالت پیامبر هم در سایه عبودیت حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجدهاشمی افزود: امام جعفر صادق(ع) فرمود حقیقت عبودیت خدایی شدن است، بنده در حالت عبودیت به اقیانوسی از کمالات و فضایل متصل می‌شود.

وی درباره اهمیت توسل به اهل‌بیت(ع)، گفت: یکی از اوامر الهی توسل به خدا با اسباب و وسایل است که آن را در اهل‌بیت(ع) و قرآن قرار داده است، با اهل بیت(ع) در خانه خدا رفتن عین عبودیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه توسل به اهل‌بیت(ع)‌ دستور الهی است، اظهار کرد: توسل به خداوند از طریق اهل‌بیت(ع) مهمترین چیزی است که اکثریت مسلمانان هنوز از این مساله غفلت دارند.

 

 

کد خبر 994984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha