نقش‌آفرینی خواهران در قرارگاه حافظان سلامت محله

فرمانده حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) ناحیه نایین گفت: در قرارگاه حافظان سلامت محله، خواهران هم ایفای نقش می نمایند و پا به پای برادران گام برمی دارند.

«حمیده میرزابیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: با انتشار گسترده ویروس کرونا در استان اصفهان و در مجموع کل کشور و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس و همچنین فوت شدگان ناشی از این بیماری، ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت و کنترل بحران توسط مردم و دستگاهها در سطح شهرستانها بیشتر حس می شد که همین امر باعث شد قرارگاه حافظان سلامت محله برای نخستین بار در استان اصفهان کلید خورد.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) ناحیه نایین به نقش خواهران در قرارگاه حافظان سلامت محله اشاره کرد و ادامه داد: حضور خواهران در کنار برادران جهت‌تحقق اهداف قرارگاه و خدمت رسانی بهتر به‌ اهالی محله ضروری است و نقش خواهران بسیار امیدوارکننده خواهد بود.


میرزابیکی با بیان اینکه، آرامش مردم در کنار سلامت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: حضور خواهران‌بسیجی جهت آرامش بخشی و امیدآفرینی و ارائه مشاوره به خانواده های درگیر بیماری و همچنین تسلای خاطر و عرض تسلیت بازماندگان خانواده های آسیب‌دیده ناشی از این ویروس بسیار حائز اهمیت است.


وی خاطر نشان کرد: کادر درمانی در این ایام نیاز به تقویت روحیه و نشاط دارند و تجلیل از کادر درمان نباید فراموش شود، و بسیج جامعه زنان جهت  کمک به کادر درمان و خدماتی از داوطلبین خدمت ثبت نام نموده که در صورت اعلام نیاز، بعد از آموزش در ارائه خدمات درمانی با کادر درمان همکاری نمایند.


میرزابیکی امر آموزش و فرهنگ سازی در خصوص استفاده از ماسک در اماکن عمومی، شستن مرتب دستها و رعایت فاصله اجتماعی را از دیگر مسئولیت های خواهران عنوان کرد و گفت:  در این راستا تهیه و توزیع بروشور، تراکتهای آموزشی و هشدار دهنده در راستای مبارزه با کرونا، ارسال پیامهای آموزشی و نشر عکس نوشته در این زمینه در فضای مجازی و فضا سازی پایگاههای مقاومت و حوزه استحفاظی، تذکر لسانی توسط آمران سلامت و اهدا ماسک به افراد، فعالیتهایی است که خواهران در فضای مجازی و حقیقی انجام داده اند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توکل به خداوند و اجرای دستورالعمل های بهداشتی و هم افزایی آحاد جامعه و نهادها پیامد اقدامات و تلاشها کاهش بیماران و بستری ها و فوتی ها باشد که این اتفاق همان تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای مبارزه با ویروس کرونا است.

 

کد خبر 994991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha