سند صیانت از جمعیت در گیلان اجرایی می شود

حیدرزاده از اجرای سند صیانت از جمعیت با ۱۶ راهبرد در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(پنج‌شنبه، ۲۹ آبان) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در استانداری از تشکیل کمیته صیانت از جمعیت و پیاده سازی سند ملی نقشه راه وزارت درمان بهداشت و آموزش پزشکی در گیلان خبر داد و گفت: کاهش جمعیت و سالمندی گیلان از دغدغه‌های مسئولان کشوری و استانی است که باید راهکایر برای آن اندیشیده شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی و توجه ویژه به سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی جمعیت هدف گام برداشت تصریح کرد: سند صیانت از جمعیت کشور دارای ۱۶ راهبرد است که به صورت پایلوت در گیلان اجرا می‌شود.

 

وی ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی در ابعاد کیفی و کمی را از بندهای این سند عنوان کرد که در گیلان اجرایی می‌شود.

 

حیدرزاده از برگزاری دوره‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج در ۱۶ شهرستان گیلان خبر داد و بیان کرد: این دوره‌ها در شرایط کرونایی امروز نیز تداوم داشته و از طریق فضای مجازی برای زوجین و جوانان برگزار می‌شود.

 

در ادامه این جلسه «عبدالله پاکاری» از فعالیت چهار مرکز مشاوره تحت پوشش بنیاد شهید برای جامعه ایثارگری خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۷ مورد ازدواج در جامعه هدف بنیاد شهید گیلان ثبت شده است که ۲ مورد به طلاق انجامیده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ۶۳ مورد مشاوره در سال جاری در مراکز مشاوره بنیاد شهید گیلان انجام شده است تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای تحکیم خانواده در دستور کار این اداره قرار دارد.

 

حجت الاسلام «ستار علیزاده» نیز در این جلسه خواستار مشاوره‌های نظام‌مند و هدفمند با رویکرد دینی و بهره‌گیری از علم روز شد و بیان کرد: اوقاف گیلان با برپایی خیمه‌های معرفت اقدام به برگزاری مشاوره‌های ازدواج برای زوجین کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مشاورهای ازدواج شد و بیان کرد:مشاوره‌های دینی برای زوجین منجر به آشتی و کاهش طلاق شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 995007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha