آموزش الکترونیکی فرهنگ ترافیک انجام می شود

ساکت با اشاره به محدودیت برگزاری دوره های آموزشی حضوری گفت: آموزش فرهنگ ترافیک بر بستر الکترونیک و فضای مجازی توسط شهرداری اصفهان انجام می شود.

«سعید ساکت» در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به طرح های فرهنگ سازی شهرداری اصفهان برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی اشاره کرد و اظهارداشت: شهرداری علاوه بر اصلاح عمرانی و رفع نقاط پرحادثه فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در سطح شهر برای کاهش حوادث ترافیکی اجرا می کند.

 

مدیرپویش مردمی ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در سال های گذشته آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به صورت گسترده انجام می شد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این دسته از فعالیت ها محدود شده اما طرح جدید آموزش فرهنگ ترافیک به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ ترافیک بر بستر الکترونیک و فضای مجازی توسط شهرداری اصفهان با برنامه ریزی درسی انجام می شود که در این راستا همکاری نهادهای اداری، شرکت ها و سازمان های بزرگ برای معرفی موتورسواران لازم است.

 

ساکت به راه اندازی اتوبوس آموزش فرهنگ ترافیک نیز اشاره کرد و یادآورشد: یکی از اتوبوس های فرسوده شهرداری برای آموزش فرهنگ ترافیک مجهز و آماده شده که در سطح شهر و در مناطق مختلف فعالیت های آموزشی و فرهنگی را اجرا می کند.

 

*قانونمداری موتورسواران اصفهان با اجرای طرح های فرهنگی

 

وی تشویق موتورسواران قانونمدار و اهدا کلاه ایمنی را از دیگر فعالیت های شهرداری اصفهان برای ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر بیان کرد و گفت: طرح های فرهنگی و تشویقی در ارتقای دانش عمومی و ترغیب به قانونمداری و استفاده از کلاه ایمنی در بین موثور سوار موثر بوده است.

 

مدیرپویش مردمی ترافیک شهرداری اصفهان راه اندازی جاده ایمن را از دیگر برنامه های برای مدیریت و ساماندهی موتورسواران معرفی کرد و اظهارداشت: مسیرهای خاصی را در شهر اصفهان برای این عنوان پیش بینی شده که با مدیریت رفت و آمدها از تردد موتورسواران بدون پلاک و کلاه ایمنی در این مسیرها جلوگیری می شود.

 

وی به همکاری مشترک شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اذعان داشت: همکاری و تعامل ها در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث بوده که فعالیت های رسانه ای، آموزش های حضوری و غیرحضوری، هدایت فکری و جریان سازی در این حوزه کارگشا بوده است.

کد خبر 995027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha