برداشت ۵۰۰ کیلوگرم چای ترش از حومه مرودشت

رحیمی گفت: ۵۰۰ کیلوگرم چای ترش یا چای «مکی» از نیم هکتار مزرعه چای ترش در حومه مرودشت برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (پنج شنبه 29 آبان) با اشاره به برداشت چای ترش در حومه مرودشت به خبرنگاران گفت: 500 کیلوگرم چای ترش یا چای «مکی»  از نیم هکتار مزرعه چای ترش در حومه مرودشت برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: کشت این گیاه دارویی کم آب بر در اردیبهشت انجام شد و در نیمه آبان نیز برداشت شده است.

وی اضافه کرد: این محصول به صورت بذری و هم به صورت چای ترش برداشت می شود و چای ترش قابلیت فرآوری زیادی به‌ صورت استفاده در سالاد، ترشی، مربا و مخلوط‌ های دمنوشی دارد.

رحیمی با تاکید بر مزایای کشت چای ترش بیان کرد: آبیاری کم و سودآوری  زیاد از مزایای کشت چای ترش است و ی تواند در تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان کم آب‌بر نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: چای ترش نسبت به سایر گیاهان دارویی معطر، مقاومت بیشتری نسبت به شوری آب و خاک دارد و کشت این گیاه برای مناطق با حاصلخیزی کمتر و با آب کمتر مناسب‌ است.

رحیمی با اشاره به فواید چای ترش گفت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین سی است و در رفع بسیاری از بیمارهای ها موثر است و یک محصول وارداتی است که بیشتر از کشور عربستان وارد ایران می‌شود که طی سال‌های اخیر کشت آن در برخی نقاط کشور گسترش یافته است.

کد خبر 995058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha