۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در نهبندان، خانوادگی است

بیکی گفت: ۶۵ درصد ابتلای کرونا در شهرستان نهبندان به دلیل دورهمی و جلسات خانوادگی است، بنابراین در این خصوص نیازمند همراهی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی»، فرماندار نهبندان امروز (29 آبان ماه) در جلسه ستاد کرونای شهرستان نهبندان، اظهار کرد: از شنبه(30 آبان ماه)  همه ارگان ها باید عزم جدی برای اعمال محدودیت های جدید کرونایی داشته باشند تا در پیک سوم شیوع کرونا، شاهد بیماران کمتری باشیم.

 

 

فرماندار نهبندان سلامت مردم را خط قرمز همه فعالیت عنوان کرد و گفت: استانداران و فرمانداران هیچ گونه تعارفی برای اعمال محدودیت های جدید نخواهند داشت لذا از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهد شد.

 

 

 

بیکی یادآور شد: بیش از 9 ماه درگیر مستقیم با بیماری کرونا و امروز نیازمند مقابله جدی با این بیماری هستیم زیرا فوتی ها به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد و ناچار هستیم برای حفظ مقوله سلامتی مردم، محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: به طور بی سابقه ای بسیاری از برنامه های مذهبی، دینی و آئینی را تعطیل کرده ایم چون امروز سلامت بسیار مهمتر از مقوله امنیت شده است.

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در اعمال محدودیت های جدید مردم باید اقناع شوند تا ضوابط بهداشتی را رعایت کنند، افزوذ: خواستار همکاری مردم در پیک سوم کرونا هستیم، بسیاری از موارد دغدغه مردم است اما باید امروز بین ابتلا و فوتی بیشتر و یا شرایطی که با اعمال محدودیت ها به آن دست یابیم؛ فرق بگذاریم.

 

 

بیکی با اشاره به اینکه تاکنون محدودیت های بخشی و بین بخشی مختلفی اعمال شده اما باز هم برخی ضوابط بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: امروز موضوع محدودیت های جدید تنها برای حفظ سلامتی شهروندان اجرا می شود.

 

 

وی تصریح کرد: 65 درصد ابتلای کرونا در شهرستان نهبندان به دلیل دورهمی و جلسات خانوادگی است، بنابراین در این خصوص نیازمند همراهی مردم هستیم و انتظار داریم تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

 

وی ادامه داد:  آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا نهنبدان در آبان ماه بالا و چشمگیر است در حالیکه در اسفند و اردیبهشت ماه در مجموع سه مورد مبتلا داشتیم اما امروز به خاطر عادی شدن رفتار مردم  با بیماری کرونا،  بیش از 408 مورد ابتلا داریم که اگر این فرآیند ادامه داشته باشد شرایط بدتر خواهد شد.

 

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در اعمال محدودیت های جدید کرونا از آذرماه، باید تمام دستگاه های دولتی نهبندان با تمام قوا در  این طرح شرکت کنند، گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا کادر  بهداشت و درمان بتوانند با انرژی به کار خود ادامه دهند.

 

 

بیکی تصریح کرد: تقلیل نیرو های اداری باید با تشخیص بالاترین مقام دستگاه های اجرایی باشد، همچنین در طرح جدید محدودیت ها، تردد خودروها از  ساعت 9 شب تا چهار صبح ممنوع اعلام شده است.

 

 

 

وی بیان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی با محوریت بسیج و سپاه شهرستان همزمان طرح مدیریت هوشمند اجرا می شود تا هر محله پایش، غربالگری و افراد مشکوک به کرونا شناسایی شوند.

 

 

فرماندار نهبندان در ادامه با اشاره به فعالیت اصناف گفت: بسیاری از اصناف در این مدت تعطیل خواهند شد اما پیمانکاران و فروشنده های سیار با رعایت موارد بهداشتی و با نظارت کامل می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 995073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha