نمازجمعه در ۴ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود

امینی گفت: به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا نماز جمعه ۳۰ آبان ماه تنها در چهار شهر استان خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

«ابوالفضل امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردا جمعه (۳۰ آبان) در چهار نقطه از ۲۶ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه می شود.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی گفت: این آیین عبادی سیاسی در شهر خوسف، اسدیه، قهستان و زهان استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: طبق دستور ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹، نماز جمعه این هفته در شهرهای دیگر استان برگزار نمی‌شود.

 

امینی تأکید کرد: آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در پایگاه‌های مجاز با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود مردم استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نهایت همکاری لازم را جهت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا داشته باشند.

 

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، نزدیک ۲ ماه است که در خیز سوم بیماری جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌ها که با سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد منتشر شد، هفت شهرستان بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

 

همچنین چهار شهرستان  خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

 

کد خبر 995102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha