زیارت حضرت عبدالعظیم فضیلت و ثواب زیادی دارد

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به فضیلت و ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سید الکریم و ولایت پذیر بود و امام زمان خود را می شناخت.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، مراسمی در بیت مرحوم آیت الله سیدمهدی طباطبایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و نماینده سابق امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی و استاد اخلاق حوزه علمیه با حضور علما و مبلغان منبری و مادحین برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «خراسانی» در این مراسم  با اشاره به ویژگی های حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) پیام آور کربلا بود و با روشنگری هایی که انجام داد، نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشت.

 

استاد حوزه با اشاره به وقایع نهضت عاشورا گفت: حضرت زينب (س) در پاسخ به عبيدالله بن زياد كه خود را پيروز نبرد مي ديد، براي اينكه زخم زباني به اهل بيت امام حسين ـ عليه السّلام ـ بزند رو به حضرت زينب ـ سلام اللّه عليها ـ كرد و گفت: خدا را شكر مي كنيم كه او شما را رسوا كرد و تكذيب نمود. حضرت هم در پاسخ، اين جمله معروف خود را به زبان آوردند كه « والله ما رأيت الا جميلاً»: آن چه براي ما اتفاق افتاد رسوايي نبود بلكه همه زيبا بود.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (س) خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سید الکریم و ولایت پذیر بود و امام زمان خود را می شناخت.

 

استاد حوزه با اشاره به روایت معروف امام هادی (ع) درخصوص زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تاکید بر اهمیت زیارت حرم مطهر ایشان، گفت: امام هادی (ع) در حدیثی فرموده اند: أمّا إنّک لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکم لَکنتَ کمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیِّ (ع)؛ (خطاب به یکی از اهالی ری)بدان که اگر قبر عبد العظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على (ع) را زیارت کرده باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدطباطبایی» نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فضیلت و ثواب زیادی دارد.

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) و مسئول مجموعه فرهنگی اجتماعی اوقات و استاد حوزه گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) دو جایگاه ویژه دارند، یک جایگاه نسبی ایشان است، که از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) هستند. همچنین شخصیت علمی و محدث بودن و زهد و تقوای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.

 

گفتین است، علاقه مندان برای طرح سوالات شرعی می توانند به صورت حضوری و تلفنی به بیت آیت الله سیدمهدی طباطبایی واقع در خیابان 17 شهریور؛ خیابان شهید سعیدی، ابتدای خیابان ارجمندی، کوچه شهید سعیدی مراجعه کنند.

 

 درب بیت مرحوم آیت الله سیدمهدی طباطبایی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب به روی مردم باز است و می توانند برای پرداخت وجوه شرعی، طرح مسائل شرعی به بیت ایشان مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 995142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha