انس با کتاب سبب کسب علم دین می شود

حجت الاسلام حدائق گفت: الفت گرفتن با کتاب به گفته بزرگان، سبب کسب علم دین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام‌ «حمیدرضا حدائق»، امروز (جمعه 30 آبان) در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت انس طلاب و حوزه های علمیه با کتاب گفت: الفت گرفتن با کتاب به گفته بزرگان، سبب کسب علم دین می شود.

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز افزود: به فرموده امام صادق (ع)، نوشتن و نشر آن باعث می شود تا این دانش به عنوانه میراثی جاودان برای آیندگان بماند.

وی اضافه کرد: رسول اکرم (ص) نیز بر نوشتن دانش قبل از رفتن دانشمندان تاکید کرده اند و صدقه جاریه، علم و دانشی که به مردم سود برساند و فرزند صالح به گفته حضرت محمد (ص) با مرگ اسنان نیز عمل وی را متوقف نخواهد ساخت.

حجت ‌الاسلام‌ حدائق با اشاره به سخن دیگری از پیامبر بزرگ اسلام بیان کرد: مومنی که بمیرد و یک نوشته علمی از خود بگذارد، روز قیامت آن کاغذ پرده میان او و آتش خواهد شد و خداوند به ازای هر کلمه‌ که روی کاغذ نوشته‌ شده، شهری هفت برابر پهناورتر از دنیا به وی خواهد داد.

وی کتاب «میزان الحکمه» اثر آیت الله «ری ‌شهری» را برای طلاب و مبلغان مطلوب دانست و گفت: علاوه بر این، پیام «امام اثر»، آیت‌الله العظمی «مکارم شیرازی» کتاب مفید دیگری برای طلاب و مبلغان است.

 

کد خبر 995223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha