مردم در طرح محدودیت کرونا برای قطع زنجیره انتقال همکاری کنند

بهنامجو با اشاره به آغاز اجرای طرح محدودیت های کرونایی از اول آذرماه در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور، مردم استان را به همکاری در اجرای این طرح برای نیل به وضعیت سفید فراخواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» گفت: طرح محدودیت عبور و مرور در سه قالب از اول آذرماه در شهرستان های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اجرا می شود.

 

استاندار اردبیل بیان کرد: طرح مدیریت هوشمند تردد اولین طرح است که در قالب آن تردد از شهرهای قرمز، زرد و نارنجی به شهرهای دیگری غیر از شهری که در آن سکونت دارند، ممنوع بوده و تخلف شامل جریمه می شود.

 

وی اظهار داشت: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت قرمز، شهرستان های خلخال، گرمی، اصلاندوز و نیر در وضعیت نارنجی هستند که تردد به این شهرها برای اتومبیل های افراد غیرساکن این شهرها ممنوع بوده و جریمه خواهند شد.

 

بهنامجو افزود: ورود و خروج افرادی که دارای توجیه از قبیل ماموریت کاری و یا تردد برای معالجه باشند تسهیل شده و با ارایه مستندات معتبر، پلیس راهنمایی اجازه تردد خواهد داد و به غیر از این به هیچ وجه اجازه تردد داده نمی شود.

 

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: علاوه بر این ، طرح دیگری که از روز شنبه اجرا می شود، جلوگیری از تردد ماشین ها در داخل شهرها است که از ۹ شب تا چهار صبح جلوگیری می شود.

 

این مقام مسئول دلیل این محدودیت را جلوگیری از رفت و آمد برای برگزاری دورهمی های خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر، در بیمارستان ها شاهد این هستیم که بیشتر بیماران بستری از دوره می های خانوادگی مبتلا شده اند.

 

بهنامجو به اجرای طرح تعطیلی کسبه و بازار در شهرهای قرمز از اول آذرماه اشاره کرد و یادآور شد: در شهرهای قرمز از اول آذرماه به جز مراکز ارائه خدمات مهم و اساسی از جمله سوپرمارکت ها، تعمیرگاه‌ها، امدادی ها به ریز کلیه کسبه تعطیل می شود.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اعمال دور کاری برای کارمندان نیز خاطر نشان کرد: در وضعیت قرمز یک سوم و در وضعیت نارنجی یک دوم از کارکنان در ادارات حاضر می شوند.

 

وی با بیان اینکه دور کاری نباید خللی در ارایه خدمات به مردم ایجاد کند، عنوان کرد: به دلیل جلوگیری از تردد بین شهری برخی اقدامات از مرکز استان به ادارات در شهرستان ها تفویض اختیار شده است.

 

بهنامجو اعلام داشت: همچنین تاکید شده تقسیم کاری طوری انجام شود که خدمات به مردم ارائه و پیگیری ها به صورت تلفنی انجام شود.

کد خبر 995224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha