تعطیلی بازار و محدود سازی تنها راه مقابله با کرونا نیست

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ولی راه حل مقابله با کرونا فقط در تعطیل کردن و محدود سازی نیست، گفت: مقابله و ریشه کن کردن کرونا به فرهنگ سازی عمومی و عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با تبریک ولادت با سعادت سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی ایشان را یک عالم شیعه مجاهد و مبارز از نسل اهل بیت (ع) معرفی کرد که به عنوان یک امامزاده واجب التعظیم که علم و جهاد و هجرت را با هم در آمیخت مورد توجه مؤمنین است.

 

امام جمعه اسالم با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، بسیج را یک نیروی پیشرو در ساختن کشور دانست و افزود: بسیج در واقع یک فرهنگ و یک تفکر است که اگر در ذهن و دل افراد جامعه به ویژه مسئولان و مجریان حاکم شود شاهد آبادانی کشور و قدرت روز افزون اقتدار ملی خواهیم شد چرا که تفکر بسیجی زیرساخت تمدن سازی و پیشرفت است.

 

وی با بیان اینکه ملحق شدن ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه همین تفکر بسیجی است، تصریح کرد: دستیابی به پیشرفته ترین سلاح ها و تکنولوژی های نظامی پیشرفته در سخت ترین دوران تحریم مصداق پیشرو بودن در ساختن کشور است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت تعطیلی و محدودیت ۲ هفته ای در کشور گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ولی راه حل مقابله با کرونا فقط در تعطیل کردن و محدود سازی نیست و مقابله و ریشه کن کردن کرونا به فرهنگ سازی عمومی و عزم ملی نیاز دارد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با بیان اینکه یکی دیگر از راه های مقابله با کرونا مقابله با گرانی، کاهش قیمت ها و تامین معیشت مردم است،اظهارکرد: وقتی تولید متوقف، درآمد ثابت و قیمت ها در حال جهش است اقشار ضعیف جامعه برای تامین نیازهای خانواده خود مجبورند زمان بیشتری برای کار و فعالیت اقتصادی در جامعه حضور داشته باشند و این خود خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در چند ماه باقی مانده از دوران مسئولیت خود باید اقدامات اساسی در کنترل اقتصاد کشور و توجه به بخش تولید داشته باشد، گفت: آقایان مسئول بیایید با هم به بازار برویم و ببینیم با یکصد هزارتومان یارانه اضافه چه چیزی می توانیم بخریم؟ مردم نیازی به یارانه  اضافی و وام  ندارند، مردم آرامش و ثبات اقتصادی می خواهند.

 

امام جمعه اسالم به تشکیل صف طولانی خودروهای ترانزیت پشت درب گمرک در مرز زمینی استان گیلان به خاطر محدودیت در پذیرش محموله های صادراتی از سوی روسیه اشاره کرد و افزود: کشورهای آذربایجان و روسیه سال هاست که با جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه و مناسبات مختلف تجاری و اقتصادی دارند که لازم است دستگاه دیپلماسی کشور هر چه زودتر مشکل پیش آمده را با رایزنی با مسئولان آذربایجان و روسیه حل و فصل کنند تا روند صادرات کیوی به عنوان بزرگترین محصول باغداری منطقه تالش سرعت یابد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: استاندار گیلان هر چه سریع تر در این زمینه با سرکنسول روسیه در رشت دیدار و گفتگو کند و نتیجه اقدامات خود را به اطلاع مردم به ویژه تاجران و بازرگانان منطقه برساند.

کد خبر 995239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha