۸۷ سند مالکیت برای واحدهای مسکونی صادر شده است

غلامی، از صدور ۸۷ فقره سند مالکیت از ابتدای امسال برای واحدهای مسکونی در این شهرستان خبر داد.

«علی غلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۹ هزارو ۵۱۵ جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهرستان درمیان صادر شده  که از این تعداد ۸۷ فقره از ابتدای امسال محقق شده است.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمیان با اشاره به ساخت مسکن شهری به عنوان یکی از وظایف بنیاد مسکن، اظهارکرد: صدور سند برای املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بیرجند انجام می شود.

 

غلامی مجموع پرونده های ارسالی به اداره ثبت اسناد بیرجند از ابتدای سال گذشته تاکنون را  ۴۸۳ فقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۸۷ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی تحت پوشش صادر شده است.

 

وی یادآور شد: بنیاد مسکن به عنوان نماینده روستاییان برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار، مراکز دهستان ها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، نقشه تفکیکی تهیه کرده که برای صدور سند به اداره ثبت شهرستان بیرجند ارسال می کند.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمیان هدف از این اقدام را تحدید حدود و رسمیت بخشیدن به مالکیت های مسکونی، خدماتی، تجاری، اداری و سایر اراضی واقع در بافت مسکونی روستا، ایجاد انگیزه برای ادامه اقامت و سرمایه گذاری در راستای دستیابی به توسعه کالبدی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه برشمرد.

 

غلامی از دیگر مزایای صدور سند مالکیت برای واحدهای روستایی و شهری را بهره‌گیری آسان تر از اعتبارات و تسهیلات بانکی دانست و گفت: با این اقدام امکان استفاده روستاییان از تسهیلات بانکی با وثیقه سند و بهره برداری از آن در مراجع قضایی و انتظامی وجود دارد.

 

کد خبر 995313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha