۱۰۰کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است، گفت: امسال پیش بینی ما این است که سه تُن زعفران از کشاورزان استان خریداری کنیم.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: امسال پیش بینی می کنیم که سه تُن زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری کنیم و خرید زعفران تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه 100 کیلوگرم زعفران تاکنون از زعفران کاران استان خریدای کرده ایم، افزود: زعفران پوشال مرغوب کیلویی 11 میلیون تومان و زعفران نگین 13 میلیون تومان خریداری شده است و 30 دصد از مطالبات کشاورزان اکنون پرداخت می شود و مابقی طی سه ماه آینده پرداخت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2هزار و 520 کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده بود، ادامه داد: بیشترین زعفران خریداری شده در سال گذشته مربوط به شهرستان قائن بوده است.

 

ضیائیان احمدی در ادامه بیان کرد: سال گذشته سه مرکز خریداری زعفران در شهرهای قاین، بیرجند و سرایان فعالیت داشت و امسال یک مرکز خرید دیگر نیز در شهرستان فردوس راه اندازی کردیم.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه متاسفانه زعفران تربت حیدریه به نام زعفران قائن در استان های دیگر عرضه می شود، گفت: زعفران قائن یک برند جهانی شده است و وقتی زعفران وارد بازار می شود نمی توان به درستی تشخیص داد.

کد خبر 995333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha