۵۹ هزار نفر در کتابخانه های  عمومی خراسان جنوبی عضویت دارند

حاجی، از عضویت بیش از ۵۹ هزار نفر در کتابخانه های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیشتر روستاهای بالای دو هزارو ۵۰۰ نفر استان از نعمت کتابخانه برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود حاجی» صبح امروز (یکم آذرماه) در دیدار با جمعی از دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ تا ۳۰ آبان و امسال با شعار «دانایی، مانایی» نامگذاری شده است.

 

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۷ باب کتابخانه عمومی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که به بیش از ۵۸ هزار نفر عضو خدمت رسانی می کنند.

 

وی با اشاره به وجود ۹۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان، گفت: بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در روستای خان شرف شهرستان نهبندان مربوط به اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی است.

 

حاجی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ باب کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی فعال است و در  پنج سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای در ایجاد کتابخانه، توجه به مناطق روستایی و فعالیت های فرهنگی داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه در این مدت بیشتر کتابخانه های عمومی استان نوسازی و بهروز رسانی شده است، افزود: بیشتر روستاهای بالای دوهزارو ۵۰۰ نفر استان از نعمت کتابخانه برخوردار هستند.

 

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با شرکت ۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر در بخش آنلاین و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات استان برگزار شد که دو برنده کشوری از استان و تعدادی برگزیده کتابخانه‌ای داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال امیدواریم با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث فرهنگی و اقتصادی بتوانیم کتابخانه های عمومی استان را به کانون های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل کنیم و کتابداران می توانند در بسیاری از مناطق نقش کمک رسان اقتصادی ایفا کنند.

 

حاجی در پایان بیان کرد: امسال دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با شرکت ۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر در بخش آنلاین و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات استان برگزار شد که دو برنده کشوری از استان و تعدادی برگزیده کتابخانه‌ای داشت.

کد خبر 995381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha