۱۸ طلبه یاور وقف آستارا شدند

مهدوی گفت: ۱۸ طلبه و مبلغ بومی آستارا به عنوان یاور وقف با اداره اوقاف این شهرستان همکاری دارند.

 «جمشید مهدوی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: ادارات اوقاف به جهت گستردگی وظایف و خدمات ملزم به برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه هستند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با بیان اینکه در کنار خدام افتخاری و مراکز افق، یاوران وقف در ترویج فرهنگ وقف با ادارات اوقاف همکاری دارد، افزود: یکی از اقشار مهم و تاثیر گذار در جامعه که به عنوان یاور وقف فعالیت دارند، طلاب و روحانیون هستند.

 

 وی اعلام کرد: یاوران وقف طلبه و روحانی در دفاتر مشاوره وقف مستقر در دفاتر ائمه جمعه و فرمانداری ها، بقاع متبرکه و مدارس به تبلیغ فرهنگ وقف می پردازند.

 

مهدوی با اشاره به آغاز همکاری هشت نفر از طلاب تازه مبلس شده و بومی آستارا با اداره اوقاف این شهرستان گفت: 18 طلبه و مبلغ بومی آستارا به عنوان یاور وقف با ادار اوقاف این شهرستان همکاری دارند.

 

وی گفت: اداره اوقاف آستارا به صورت فصلی با یاوران وقف نشست تخصصی برگزار می کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با اشاره به اعمیت استراتژیک آستارا از نظر جفرافیایی، اقتصادی و فرهنگی گفت: همجواری با کشورهای آسیای میانه و نزدیکی فرهنگی این کشورها با ایران اسلامی موجب شده تا همه ساله زائران بسیاری از طریق این شهرستان به عراق و زیارت اربعین بروند.

 

 وی گفت: در اربعین سال قبل از شیوع کرونا، اداره اوقاف آستارا به همت خدام افتخاری و بسیجیان آستارایی از بیش از 20 هزار زائر کشورهای آسیای میانه پذیرایی کردند.

 

مهدوی اظهار داشت: از کارکردهای مهم مبلغان و یاوران وقف طلبه در همین ایام بود که علاوه بر فعالیت ضمن سال در مدارس و آگاهی بخشی به عمومی جامعه، پاسخگوی سوالات زائران دیگر کشورها هم بودند.

کد خبر 995521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha