تحرکات نظامی آمریکا از سوریه به سمت عراق

جاده مرزی سوریه – عراق شاهد تحرکات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در طول چند روز اخیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، منابع داخلی سوریه اعلام کردند: کاروان نظامی ارتش آمریکا که حامل ماشین های زرهی و تجهیزات نظامی است، از استان الحسکة از طریق گذرگاه الولید به سمت عراق حرکت می کند. این کاروان متشکل از 30 کامیون است.

 

این منابع اعلام کردند:  همزمان با این اقدام، دو هواپیمای بزرگ باری نیز دو گروه از سربازان و تجهیزات ارتش آمریکا را از پایگاه السد غربی یا  پایگاه « Stone Life» در  شمال غربی ریف حسکه به سمت مرز عراق منتقل می کنند.

 

این منابع تاکید کردند: این تحرکات نظامی ساعاتی پس از خروج کاروان نظامی آمریکا متشکل از 57 خودروی زرهی و ترابری های نظامی و کامیون های مختلف از حسکه به عراق از طریق مرز زمینی الولید انجام شد. این کاروان نظامی پایگاه خود در فرودگاه خراب الجیر در ریف المالکیه را ترک کرده است.

 

این منابع سوری اعلام کردند: ارتش آمریکا چهارشنبه گذشته یک کاروان نظامی متشکل از 40 کامیون و وسیله نقیله بزرگ باری خالی را به همراه خودروهای نظامی از طریق گذرگاه الولید به طور غیرقانونی وارد کرد. سپس این کاروان به سمت پایگاه غیرقانونی آمریکا در نزدیکی شرکت گاز در میدان نفتی رمیلان حرکت کرد.

 

این منابع تاکید کرد: این کاروان نظامی برای اجرای عملیات انتقال و خارج کردن مهمات و تجهیزات و سلاح های جدید نظامی از شرق سوریه  از طریق مرز تا پایگاه های آمریکایی داخل خاک عراق وارد شده است.

 

برهمین اساس، این کاروان نظامی پس از گذشت ساعاتی از خروج یک کاروان آمریکایی متشکل از 30 وسیله نقیله، تانک و وسایل سرمایشی از طریق گذرگاه الولید از منطقه تل حمیس در شمال شرقی حسکه وارد عراق شده است.

کد خبر 995529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha