ممانعت از ورود فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه به مسجدالاقصی

نیروهای نظامی صهیونیست روز جمعه از ورود صدها نمازگزار فلسطینی به مسجدالاقصی خودداری کردند. صهیونیستها بهانه شیوع کرونا را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، نیروهای نظامی صهیونیست روز جمعه از ورود صدها نمازگزار فلسطینی به مسجدالاقصی خودداری کردند. صهیونیستها بهانه شیوع کرونا را مطرح کردند.

 

نظامیان اسرائیلی در ورودی های مسجدالاقصی مانع رسیدن نمازگزاران ساکن کرانه باختری به بیت المقدس و شرکت در نماز جمعه این مسجد مقدس شدند.

 

فلسطینی ها که از رسیدن آنها به مسجدالاقصی ممانعت شده بود ، نماز جمعه را در خیابان های نزدیک شهر اقامه کردند. پلیس اسرائیل صبح ها در ورودی شهر ایست بازرسی ایجاد کرد.

 

یوسف ابوسینا امام جماعت مسجدالاقصی در خطبه نماز جمعه این اقدام صهیونیستها را محکوم کرد. وی گفت تحت هیچ شرایطی ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی مجاز نیست.

 

این چهارمین جمعه متوالی است که از رسیدن ساکنان کرانه باختری به مسجدالاقصی جلوگیری می شود.

 

طبق برآوردهای محلی ، حدود 12000 نفر از ساکنان بیت المقدس شرقی و فلسطینیان مقیم اسرائیل در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

 

اسرائیل از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه برای رسیدن به بیت المقدس یا اقامه نماز در مسجدالاقصی مجوزهای ویژه ای درخواست می کند.

کد خبر 995533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha