‍ لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه زمستانه در استان لرستان

امیری گفت: تقویت آمادگی و اجرای اقدامات پیشگیرانه زمستانه در همه دستگاه های اجرایی استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « گودرز امیری» امروز(1 آذر) در ستاد مدیریت بحران استان لرستان،اظهار داشت: طبق بررسی حدود ۳۶۵ روستا در معرض خطر شناخته شده‌اند که لازم است با اولویت‌بندی آنهایی که در معرض خطر بیشتر هستند در ارجحیت قرار گیرند. 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه زمستانه را همه دستگاه‌های اجرایی پیگیری و انجام دهند، افزود: جابجایی و استحکام بخشی روستاهای در معرض خطر سیلاب در این برنامه ریزی ضروری است.

 

 وی ادامه داد: برای تامین اعتبار مورد نیاز این کار لازم است به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام تا مراحل تامین اعتبار و تصویب آن از طریق هیئت وزیران پیگیری شود. 

 

امیری با اشاره به گزارش سازمان هوا شناسی و بارش های آتی در روزهای پیش رو گفت: لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه زمستانه را همه دستگاه‌های اجرایی پیگیری توسط دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها،دهیاری‌ها، بخشداری‌ها ، راهداری و آب منطقه‌ای انجام شود. 

 

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مردم  آگاهی داشته باشند که در دو سه روز آینده بارندگی شدیدی داریم و لازم است مراتب احتیاط را مورد توجه قرار داده و به هشدارهای مربوطه توجه کنند. 

 

امیری در خصوص جابجایی خانه هایی که در سیل فروردین ۹۸ تخریب شده‌اند و دولت زمین معوض و تسهیلات و اعتبارات بلاعوض را در اختیار صاحبان آنها قرار داده گفت: با توجه به اینکه ساختمانهای قبلی در معرض خطر بوده و در آینده هم در معرض خطر خواهند بود، باید سریعا تخلیه و تحویل گردند و پس از آن خانه های جدید را تحویل گرفته و در آن اسکان پیدا کنند. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین بر احداث زیرساخت‌هایی که در سیل ۹۸ آسیب دیده اند اشاره کرد و بر ضرورت تکمیل آنها و ایجاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از تخریب مجدد توسط سیل در آینده تاکید کرد.

کد خبر 995535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha