لزوم استفاده از پیمانکاران داخلی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس

خائف گفت: ورود پیمانکار از خارج استان، نگرانی دیگری در طرح اقدام ملی مسکن است و لازم است مدیران در اجرای این طرح بر استفاده از ظرفیت و توان داخلی تاکید و اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد خائف»، امروز (شنبه 1 آذر) با اشاره به بلاتکلیفی شیراز در طرح اقدام ملی مسکن به خبرنگاران گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محدوده و حاشیه شیراز زمین مناسبی برای اجرای انبوه طرح اقدام ملی مشخص نکرده اند.

رئیس انجمن انبوه سازان ساختمان فارس افزود: این در حالیست که باید زمینی با توجیه اقتصادی مناسب و ساخت و ساز بالا برای دهک های سه تا هفت در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: زمین های پیشنهاد شده در حاشیه شهر شیراز برای این طرح در منطقه ای است که امکان خرید آپارتمان برای ساکنان با قیمت پیش بینی شده وجود ندارد.

خائف تصریح کرد: همچنین این زمین ها یا بسیار دور افتاده هستند و یا قیمت‌ تمام شده آنها بیش از توان خریداران است و به دلیل ابعاد کوچک تعداد ساخت و ساز در آنها بسیار محدود می شود و طرح را در شیراز به نتایج مطلوب نمی رساند.

وی ورود شهر صدرا در پیش بینی زمین قوی‌تر دانست و بیان کرد: با این وجود با ۲۰ هزار واحد سهمیه ای که برای شهر صدرا دیده شده فاصله بسیار وجود دارد و مدیران این شهر جدید باید در تسهیل امور برای سازندگان بومی پیشقدم شوند.

خائف ادامه داد: ورود پیمانکار از خارج استان، نگرانی دیگری در طرح اقدام ملی مسکن است و لازم است مدیران در اجرای این طرح بر استفاده از ظرفیت و توان داخلی تاکید و اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس انجمن انبوه سازان ساختمان فارس استفاده از پیمانکاران داخلی را در گردش مالی در استان موثر دانست و گفت: این اقدام موجب رونق اقتصادی در شیراز و سایر شهرستان های فارس خواهد شد و منجر به کاهش بیکاری نیز می شود.

خائف با تاکید بر ظرفیت های استان فارس عنوان کرد: باید با ایجاد شرایط مطلوب فرصت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد و برای پیشرفت همه جانبه فارس با تغییر دیدگاه و نوع عملکرد مدیران دولتی و خصوصی و همدلی آنها اقدام کرد.

کد خبر 995553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha