ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به بخش صحنه ای و خیابانیِ جشنواره تئاتر سردار آسمانی

علیزاده با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: در بخش صحنه ای ۶۵ اثر و در بخش تئاتر خیابانی هم ۱۹۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، شنبه(اول آذر) در افتتاحیه مرحله پایانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از جوار مزار شهید سلیمانی گفت: کرمان در سنوات گذشته سابقه میزبانی یک دوره از جشنواره را دارد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هنر را یکی از ظرفیت ها و ابزار مهم خواند و افزود: جشنواره فیلم مقاومت با استفاده از هنر فاخر فیلم و سینما از این ظرفیت بهره برداری و به نسل حاضر منتقل می کند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کمیته فرهنگی هنری ستاد ترویج مکتب حاج قاسم با همکاری همه دستگاه ها ۳۲ برنامه تدوین شد که ۱۷ برنامه مورد تأیید ستاد قرار گرفت، افزود: قرار است با حمایت ستاد مذکور، سپاه و دستگاه های فرهنگی در ایام سالگرد شهادت سردار این برنامه ها که در قالب های قرآنی، سرود، تئاتر، مستند و... است؛ برگزار شود.

 

 

علیزاده گزارشی هم از تئاتر ملی سردار آسمانی داد که در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی با هماهنگی انجمن تئاتر دفاع مقدس و به عنوان یک رویداد جریان ساز و مستقل کار خود را شروع کرد و دومین دوره آن در سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار می شود.

 

 

وی اظهار کرد: در بخش صحنه ای ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره راه یافت که ۱۳ اثر نهایی و ۵ اثر انتخاب می شود؛ بخش نمایش نویسی در حال دریافت آثار و در بخش تئاتر خیابانی هم ۱۹۹ اثر ارسال که ۷۴ اثر پذیرفته شد و  ۱۵ اثر نهایی می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز امیدواری کرد: در بخش فیلم با همکاری بنیاد روایت فتح، دبیرخانه دائمی و فعال تئاتر سردار آسمانی در کرمان فعال باشد.

 

کد خبر 995570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha